Carlsberg Group

Tuborg og Roskilde Festival i femårig sponsoraftale

Pressemeddelelse   •   Maj 07, 2012 10:10 CEST

Tuborg og Roskilde Festival har indgået en sponsoraftale for de kommende fem år frem til 2016. Musik og Tuborg hører tæt sammen, og derfor er samarbejdet med Roskilde Festival et af de vigtigste sponsorater for Tuborg mærket.

Roskilde Festival er Danmarks største festival sponsorat og derfor meget vigtigt for os. I løbet af en femårig periode besøger en hel ungdomsgeneration stort set Roskilde Festival, så det er en meget væsentlig platform for at rekruttere nye forbrugere til Tuborg mærket og skabe loyalitet, siger sponsorchef Peter Giacomello, Carlsberg Danmark.

- Vi har gennem mange års samarbejde bygget nogle stærke relationer til Tuborg. Her gør Tuborgs involvering i mange sider af det danske musikliv Tuborg til en attraktiv partner. Men det er også vigtigt at have en leverandør af drikkevarer, som kan håndtere mere end en million liter øl, vand og sodavand til festival gæsterne, siger aftalechef Hans Christian Smed, Roskilde Festival.

Carlsberg Danmark og Roskilde Festival har haft et sponsorsamarbejde siden 1992. De første år var Carlsberg mærket sponsor men siden 2002 har det været Tuborg.

Yderligere information:
Kommunikationsdirektør Jens Bekke, Carlsberg Danmark, telefon 2261 1412.
Talskvinde Christina Bilde, Roskilde Festival, telefon 4635 6134

Carlsberg Grouper en af verdens betydeligste bryggerigrupper med en omfattende brand portefølje inden for øl og andre drikkevarer. Carlsberg, som er det førende ølmærke, er et af de mest kendte ølmærker i verden, og Baltika-, Carlsberg- og Tuborg-mærkerne er blandt de seks største ølmærker i Europa. Over 40.000 er ansat i Carlsberg Group, og vores produkter sælges på mere end 150 markeder.

I 2010 solgte Carlsberg Group mere end 135 mio. hl øl, hvilket svarer til omtrent 40 mia. flasker øl.

Læs mere på www.carlsberggroup.com.