VæksthusMidtjylland

Tweet eller brevdue?

Pressemeddelelse   •   Okt 05, 2010 10:14 CEST

For ikke så forfærdelig længe siden var breve, telefonsamtaler og ansigt til ansigt-møder den foretrukne måde at kommunikere på i arbejdslivet. Siden er der sat turbo på den digitale udvikling og det netværksbaserede samfund. Men er du, din virksomhed og dine medarbejdere klar til den nye verdensorden?

Det er emner, der tages fat på, når konferencen ”Digital Ways of Working – digitale samarbejdsformer og enterprise 2.0”. løber af stablen tirsdag 5. oktober på Århus Rådhus. Her vil der blandt andet blive sat fokus på de krav, der stilles til såvel ledere som medarbejdere i en virtuel virkelighed, der udvikler sig med raketfart.

På konferencen vil en række talere beskrive emnet fra forskellige vinkler. Blandt andre vil Euan Semple, social webkonsulent, tage fat i, hvordan tjenester som YouTube, Facebook og Twitter for altid har forandret vores måde at kommunikere på. Colleen Garton, der har over 20 års erfaring med traditionel og virtuel ledelse, vil tale om, hvordan virksomheder verden over er i gang med at tilpasse sig den ny virkelighed og indføre det virtuelle kontor, hvor geografiske grænser bliver betydningsløse, mens Bjarne Riis, direktør i Microsoft, vil komme med bud på, hvordan fremtidens digitale arbejdsplads ser ud.

”Men den teknologiske udvikling medfører også, at vi står med en generationskløft på arbejdsmarkedet. På den ene side har vi den ”gamle” gruppe af medarbejdere, som er uvante med at arbejde virtuelt og netværksbaseret. På den anden har vi de unge, der navigerer helt naturligt i den virtuelle verden og på sociale netværkstjenester. Derfor vil den problematik også være en rød tråd gennem dagen,” forklarer, Finn Støy, direktør for it-forum midtjylland, der arrangerer konferencen.

For yderligere oplysninger om konferencen kontakt venligst:
Kommunikationschef Randi Vestergaard, randiv@itforum.dk , tlf.: 4129 2872

Læs mere om konferencen på: http://www.itforum.dk/aktiviteter/event/event10.html

Arrangementet begynder kl. 13, men allerede om formiddagen afholder Væksthusene i samarbejde med it-forum midtjylland eksklusive masterclasses for 15 udvalgte virksomheder. I den ene er emnet det virtuelle samarbejde i virksomheder, mens den anden handler om, hvordan man som leder forholder sig til en ny generation af medarbejdere.