Dynatrace

Undersøgelse: Dårlige oplevelser hos slutbrugere af cloud computing gør IT-administrationsdirektørerne bekymrede

Pressemeddelelse   •   Aug 20, 2013 10:13 CEST

Især skjulte omkostninger giver stof til eftertanke ved cloud computing, konstateres det i en undersøgelse udarbejdet af Compuware. Næsten 80 % af de IT-administrationsdirektører, der deltog i undersøgelsen, er bekymret over udgifterne til problemer ved anvendelse af applikationerne i den daglige drift.

Compuware gennemførte en global undersøgelse af IT-administratonsdirektørernes holdninger og bekymringer omkring problematikker ved cloud computing.

Ifølge rapporten fremgår det, at hovedparten af IT-administrationsdirektørernes (79%) har bekymringer ved de skjulte omkostninger i forbindelse med cloud computing.

Set fra direktionens side er de største problemer slutbrugernes manglende tilgængelighed, samt dårlige oplevelser som skyldes funktionelle problemer i applikationerne. Alle disse faktorer er medvirkende til at brand og kundeloyalitet bliver ramt, samt at omsætning og indtjening påvirkes negativt.

Det fremgår tydligt af undersøgelsen at cloud computing har højeste prioritet hos IT- direktionen. Virksomhederne har for længst indset de fordele og services som cloud computing kan levere i forhold til omkostninger, fleksibilitet og tidbesparelser. IT direktionen ser dog en udfordring med kvaliteten af services leveret fra tredje part, og har ret når de påpeger den påvirkning en cloud baseret service kan have på slutbrugerenes oplevelser. De har brug for en ny og smartere tilgang til automatiseret og proaktiv opfølgning, der ikke kun lokaliserer og isolerer problemerne, men også tilbyder løsninger til dem, siger Søren Krogh, Compuwares Country Manager.

Cloud computing prioriteres stadig som topservice

IT-administrationsdirektørerne, der deltog i rundspørgen, mener, at cloud computing stadig er et af de vigtigste investeringsobjekter på både kort og langt sigt. Integration af offentlige, private og hybrid cloud computing services anses som en voksende trend i den kommende femårs periode.

Undersøgelsen afslører også, at virksomhederne i stigende grad benytter cloud computing på områder, der er livsvigtige for forretningsfunktioner, som for eksempel i nethandelen. Nethandelen er således også den mest anvendte cloud computing service: 81 % af respondenterne oplyste, at de anvender cloud computing baseret nethandelsplatform eller tænker at overgå til en sådan i løbet af det kommende år.

Opfølgning kan forbedres

Selv om cloud computing applikationer er vigtige, anvender 73 % af virksomhederne ældre metoder til opfølgning og administration af applikationsfunktioner. Oftest opfølges applikationer kun med henblik på deres tilgængelighed og oppetid, mens det ville være vigtigere at få oplysninger om slutbrugerens svartider, websidens rendering og tid med anvendt interaktivitet.

– Overraskende mange virksomheder har ingen forholdsregler mod problemerne, men slukker branden i takt med dens opståen. Dette virker forbavsende, når man tænker på, hvor vigtige områder i forretningslivet cloud computng anvendes på. Udvikling af nye typer opfølgningssystemer er en nødvendighed, idet det at falde af vognen ofte nemt fører til tab af både renommé, kundeloyalitet og fortjeneste, advarer Søren Krogh.

Undersøgelsen gennemførtes af Research in Action. Den globale rundspørge besvaredes af hele 458 IT-direktører.

Download the report: http://offers2.compuware.com/hidden-cost-managing-applications-cloud.html

Yderligere oplysninger:
Annemette Olsson
Sales & Marketing Coordinator
annemette.olsson@compuware.com
+4544832420  / +4522224620

Compuware har gennem mere end 40 år leveret software, ekspertise og løsninger til forbedring af produktiviteten for virksomheder over hele kloden ved at optimere tilgængelighed og ydelse. Compuware har mere end 4.000 kunder på verdensplan, heriblandt Google, Facebook, Yahoo, LG, Logitech og Adobe. Find flere oplysninger på www.compuware.com.