GDC

Unge frivillige dropper Roskilde Festival for at undervise gymnasieelever i spiludvikling!

Pressemeddelelse   •   Maj 03, 2014 10:13 CEST

En række unge frivillige har i år valgt at droppe at tage på Roskilde Festival for i stedet at undervise gymnasieelever i computerspilsudvikling på årets Game Development Camp.

Ungdommens Naturvidenskabelig Forening (UNF) har igennem mange år stået for at arrangere en række sommer camps, heriblandt Game Development Camp (GDC). Arrangørerne på de forskellige camps, er frivillige unge som enten har været deltagere på de forskellige camps de tidligere år, eller har fået kendskab til dem igennem UNF eller deres gymnasier.

Campen finder sted fra d. 6 – 13 juli grundet forberedelsestiden til campen ser arrangørerne sig nødsaget til at droppe Roskilde Festivalen i år for at nå at få forberedt den bedst mulige camp for deltagerne i 2014.

På campen undervises der i computerspilsudvikling hvilket indbefatter lyd, programming, 2D-Grafik og 3D modellering. Der kræves ingen tidligere erfaring med nogen af tingene for at kunne deltage i campen, men på trods af dette når de unge studerende stadig at kreere nogle fremragende spil på den ellers korte tid.

Se http://gdcgames.unf.dk/ for de tidligere års deltageres spil.

Det er dog ikke lutter spiludvikling som sker på campen. Meget af tiden går med undervisning, lege og teambuilding, som alt er med til at inspirere deltagernes spiludvikling samt give dem en uforglemmelig uge.