Sofakompagniet

​Upcoming designtalent lancerer daybed i samarbejde med Sofakompagniet.

Pressemeddelelse   •   Maj 04, 2016 13:02 CEST

"Har du sans for nye hotte trends og kan du omsætte dem til designidéer, er det dig vi leder efter. Du behøver hverken være møbelsnedker eller uddannet designer for at komme i betragtning. Sofakompagniet og FINDERSKEEPERS inviterer alle til at deltage I designkonkurrencen 2015.”, sådan lød efterlysningen fra Sofakompagniet og FINDERSKEEPERS i efteråret.

De to virksomheder deler kærligheden til dansk design, upcoming talent og kvalitet, og netop derfor gik de sammen i en storstilet konkurrence, for at fremme spirende trends og nye designs.

“Vi ville rigtig gerne have fingre i nogle af de nye upcoming designtalenter der er derude. De har typisk idéer, som er lidt mere rå og upolerede i udtrykket, og det leder ofte til nogle gode og nye designs. De har fingeren på pulsen og så er de endnu ikke ’spoleret’ af de begrænsninger, der kan være i møbelindustrien.”, udtaler Sofakompagniets Kreative Direktør, Cathrine Rudolph.

Virksomheden modtog flere hundrede designs fra unge håbefulde designere, og efter en grundig gennemgang blev fem designs valgt ud og designerne inviteret til en workshop i Sofakompagniets hovedsæde. Renderinger blev udarbejdet og en onlineafstemning sat igang. Onlinestemmerne talte 33%, FINDERSKEEPERS 33% og Sofakompagniet 33%, i afgørelsen af den endelige vinder.

Nikoline Tryde Hølund vandt designkonkurrencen kort før jul med designet af den smukke og stilrene daybed REM og fortæller om designet:

“Mit design tager udgangspunkt i det gode håndværk, med fokus på detaljer og materialer. Stilen er skandinavisk i et moderne design med rene linier og et touch af fortiden. Da jeg er uddannet møbelpolstrer i traditionel møbelpolstring har jeg haft utrolig mange forskellige møbler i hænderne, og ved derfor hvad der fungerer både æstetisk og funktionsmæssigt. Til dagligt laver jeg møbler for Erik Jørgensen, og arbejder derfor med både nyt design samt design klassikere.

Jeg drømmer om at kunne leve af at designe møbler, både i eget navn og i samarbejde med allerede etablerede møbelproducenter. Jeg har planer om at rejse ud i verden og videreuddanne mig indenfor møbeldesign, så denne konkurrence ser jeg som det perfekte springbræt ud i mit nye design eventyr.”

PRODUKTDETALJER
:

REM er betrukket med 67% uld i lysegrå, er båret af et elegant sort stål stel og har smukke detaljer i cognacfarvet anilinlæder - og er den første i rækken af nye designs med læderdetaljer fra virksomheden.

PRIS: 7.999,-

Bredde: 205 cm
Dybde: 108 cm
Højde: 76 cm

STOF: Andie Light Grey: 67% uld, 26% nylon, 7% polyester.
LÆDER: Ren anilinlæder

LANCERING:

REM lanceres torsdag d. 12. maj kl. 10.00.

FOTO & UDLÅN?

For udlån af REM, high-res pacshots, interview med designeren eller andre detaljer, kontakt venligst Sofakompagniets PR ansvarlige, Louise Laurberg Sterregaard.

Sofakompagniet er en dansk møbel netbutik med eget designerteam og egen produktion. Vores vision er, at tilbyde designmøbler i høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Dette er muligt gennem et unikt koncept, hvor vi sparer alle fordyrende mellemled væk.

I april 2016 åbnede virksomheden permanent showroom i København, og planlægger ligeledes at åbne i Århus indenfor den nærmeste fremtid. Herudover har man for nyligt åbnet showrooms i Amsterdam, Ho Chi Minh og Stockholm.