Skyscanner

Uroen i Ægypten får færre til at søge efter rejser til nabolandene Jordan, Cypern og Tyrkiet, afslører flysøgningssiden Skyscanner

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2011 11:35 CET

Skyscanners adm. direktør Gareth Williams kommenterer:

"Den seneste uro i Egypten og Tunesien ser ud til at have haft en afsmittende effekt på forbrugernes tillid til ferier i nabolandene. Værst ramt er Jordan, hvor antallet af søgninger er faldet med 19 %, mens Cypern og Tyrkiet oplever en mere beskeden effekt med reduceringer på henholdsvis 9 % og 5 %.”

"Selv om faldene i antallet af søgninger peger på, at turisterne frygter tilsvarende uroligheder i nabolandene, ved vi fra tidligere undersøgelser at turister sjældent er afskrækket af politisk uro i længere tid. Ser man tilbage på den politiske uro, som Bangkok oplevede i starten af sidste sommer, så vi kun en kortvarig effekt, hvorefter antallet af søgninger vendte tilbage til tidligere niveauer allerede de efterfølgende måneder. På den baggrund må man også forvente, at de negative konsekvenser for Ægyptens og nabolandenes turisme vil blive kortvarig.”

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser. Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

PR-kontakt:

Peter Birgens