ValueMaker

ValueMaker kommer via strategisk alliance med TBK Consult ud på 16 markeder

Pressemeddelelse   •   Nov 16, 2010 15:33 CET

Det unge danske softwarehus ValueMaker og det danskejede internationale konsulenthus TBK Consult indgår et strategisk samarbejde, der betyder internationalt gennembrud for ValuePerform.

ValueMaker har udviklet det internetbaserede værktøj ValuePerform til analyse af strategi- og forretningspotentiale i virksomheder.  TBK Consult vil fremover anvende ValuePerform i alle de 16 lande, hvor selskabet har aktiviteter.

Aftalen betyder, at vi med et slag får ValuePerform ud på 16 markeder, siger Steen Alexander, direktør for ValueMaker.  Vi har allerede certificeret de første TBK konsulenter og den første bestilling på 100 analyser er tikket ind fra en stor international softwarevirksomhed.

Ideen til ValuePerform fik stifteren af ValueMaker Jens Böhme mens han arbejdede som konsulent i Bruxelles.  Han savnede et værktøj, der på samme måde, som man tegner personlighedsprofiler,  kunne tegne en profil af en virksomhed, uden at der skulle investeres lang tid  i konsulentarbejde.  Med bistand fra professor Per Nikolaj Bukh, Aalborg Universitet fik Jens Böhme designet og udviklet ValuePerform, der nu danner grundlag for virksomheden ValueMaker.

ValuePerform er et værktøj, som gør det muligt på meget kort tid at få taget et røntgenbillede af vore klienters situation, udtaler Hans Peter Bech, direktør for TBK Consult.  Indsigt i klientens situation er den første fase i enhver konsulent-opgave og jo hurtige denne fase kan gennemføres, desto hurtigere kan vi komme til at løse de egentlige opgaver og skabe værdi og resultater for vore klienter.  Vi forventer at have alle 40 konsulenter certificeret inden udgangen af februar 2011.

ValuePerform nedbringer tidsforbruget forbundet med indsigt og strategianalyse med en faktor 5, kan typisk gennemføres på 2 uger og med et minimalt forbrug af konsulentbistand. Ikke mindst øges kvaliteten af den strategiske analyse væsentligt – uenigheder, blinde vinkler og oversete områder synliggøres

ValuePerform producerer på baggrund af internetbaserede spørgeskemaer et sæt diagrammer, der viser virksomhedens styrker, problemområder og umiddelbare potentialer for resultatforbedring på 15 centrale ledelsesområder.  Med udgangspunkt i denne analyse kan ValuePerform konsulenten hjælpe klienten med at få sat fokus på netop de områder, der er afgørende for at få succes med virksomhedens strategi.

Om ValueMaker: ValueMaker er en dansk it-virksomhed, der siden stiftelsen i 2007 har udviklet og markedsført analyse- og salgseffektiviserings værktøjerne ValuePerform og ValueDiscover

ValuePerform er verdens første online, generiske 360° strategianalyse - en parallel til en personlighedstest - blot for virksomheder. ValuePerform hjælper virksomheder og deres konsulenter med at gennemføre effektive og udbytterige strategiworkshops

ValueDiscover reducerer sales cycles væsentligt og bygger på kernen i ValuePerform og anvendes af løsningsorienterede salgsorganisationer til at afdække og dokumentere behov hos potentielle kunder.