ValueMaker

ValueMaker starter op i Sverige.

Pressemeddelelse   •   Nov 26, 2010 10:52 CET

Det danske softwarehus ValueMaker, der tog hul på sin internationaliserings strategi i foråret, har nu etableret distributør og salgskanal i Sverige – de første ValuePerform konsulenter får deres certificering i januar 2011.

ValueMaker har udviklet det internetbaserede værktøj ValuePerform til analyse af strategi- og forretningspotentiale i virksomheder og  rekrutterer flere internationale partnere.

”Det har været naturligt at sætte et  særligt fokus på Norden, der jo er vores naturlige nærmarked. Nu er Sverige kommet på ValueMakers landkort med etableringen af PolyBiz som ValuePerform distributør, og vi har dermed fået et godt afsæt for udbredelsen af ValuePerform i Sverige”, udtaler Steen Alexander, direktør for ValueMaker.

”De første svenske konsulenter er nu tilmeldt certificeringsuddannelse i januar. De har alle senior kompetencer indenfor strategi- og forretningsudvikling, og de første ordrer er kommet i hus – Det er meget tilfredsstillende at konstatere den positive interesse når den forholdsvis korte rekrutteringstid tages i betragtning”, slutter Steen Alexander.

Ideen til ValuePerform fik stifteren af ValueMaker Jens Böhme mens han arbejdede som konsulent i Bruxelles.  Han savnede et værktøj, der på samme måde, som man tegner personlighedsprofiler,  kunne tegne en profil af en virksomhed, uden at der skulle investeres lang tid  i konsulentarbejde.  Med bistand fra professor Per Nikolaj Bukh, Aalborg Universitet fik Jens Böhme designet og udviklet ValuePerform, der nu danner grundlag for virksomheden ValueMaker.

”ValuePerform er et værktøj, som gør det muligt på meget kort tid at få taget et røntgenbillede af en virksomheds aktuelle situation – Med en ValuePerform analyse kan management konsulenten på ultra kort tid præsentere  konkrete resultater for klienten. Virksomhedens strategiske situation og de umiddelbare forretningspotentialer kommer tydeligt frem – og netop dét appelerer til både konsulenter og klienter , udtaler Thomas Lundell, Managing Partner hos PolyBiz.

ValuePerform producerer på baggrund af internetbaserede spørgeskemaer et sæt diagrammer, der viser virksomhedens styrker, problemområder og umiddelbare potentialer for resultatforbedring på 15 centrale ledelsesområder.  Med udgangspunkt i denne analyse kan ValuePerform konsulenten hjælpe klienten med at få sat fokus på netop de områder, der er afgørende for at få succes med virksomhedens strategi.

Figur 1: Eksempel på potentialediagram fra ValuePerform

For yderligere information:

Steen Alexander

sax@valuemaker.eu

www.valuemaker.eu

Thomas Lundell

thomas.lundell@polybiz.se

+46 708 664 558

www.polybiz.se

Om ValueMaker

ValueMaker er en dansk it-virksomhed, der siden stiftelsen i 2007 har udviklet og markedsført analyse- og salgseffektiviserings værktøjerne ValuePerform og ValueDiscover:

ValuePerform er verdens første online, generiske 360° strategianalyse - en parallel til en personlighedstest - blot for virksomheder. ValuePerform hjælper virksomheder og deres konsulenter med at gennemføre effektive og udbytterige strategiworkshops.

ValueDiscover reducerer sales cycles væsentligt og bygger på kernen i ValuePerform og anvendes af løsningsorienterede salgsorganisationer til at afdække og dokumentere behov hos potentielle kunder.

Om PolyBiz

PolyBiz er et management- og konsulentselskab, som fokuserer på at hjælpe små og mellemstore selskaber indenfor industri, teknik/IT, handels- og producerende selskaber til en forbedret lønsomhed. PolyBiz er Value Added Distributor af ValuePerform i Sverige med fokus på at etablere et aktivt netværk af professionelle management konsulenter som anvender ValuePerform i deres respektive virksomheder.

Om ValueMaker: ValueMaker er en dansk it-virksomhed, der siden stiftelsen i 2007 har udviklet og markedsført analyse- og salgseffektiviserings værktøjerne ValuePerform og ValueDiscover

ValuePerform er verdens første online, generiske 360° strategianalyse - en parallel til en personlighedstest - blot for virksomheder. ValuePerform hjælper virksomheder og deres konsulenter med at gennemføre effektive og udbytterige strategiworkshops