Veeam

Veeam meddeler resultater for 2. kvartal 2013: det stærkeste kvartal i virksomhedens historie med 100 procent år-til-år-vækst

Pressemeddelelse   •   Jul 31, 2013 14:25 CEST

Tidligere Salesforce.com VP (vice president) for marketing slutter sig til Veeam som CMO (chief marketing officer): Insight Venture Partners bliver minoritetsaktionær

Veeam® Software, innovativ leverandør af backup-, replikations- og virtualiseringsmanagementløsninger til VMware vSphere og Microsoft Hyper-V, meddelte i dag rekordresultater for 2. kvartal 2013 (Q2 13) og fortsætter dermed virksomhedens historik med accelereret vækst inden for salg, partnere og medarbejdere baseret på virksomhedens Modern Data Protection™-løsninger.  De samlede bogførte indtjeninger steg med 100 procent i 2. kvartal 2013 sammenlignet med samme periode i 2012, og den bogførte indtjening for nye licenser voksede med 96 % i samme periode.  Veeam rapporterer også 299 procent vækst for Veeam Backup & Replication™ til Microsoft Hyper-V i 2. kvartal 2013 sammenlignet med samme periode i 2012.

"Forventningen til den nye Veeam Backup & Replication v7 kombineret med accelerationen af vores backup og replikering til Hyper-V-kunderhar resulteret i det bedste kvartal i Veeams seks år lange historie," sagde Ratmir Timashev, CEO i Veeam.  "Den samlede vækst for vores kunder, partnere og medarbejdere har gjort tilførslen af Peter Ruchatz som chief marketing officer til en tiltrængt udnævnelse.  Hans dokumenterede resultater i udviklingen af succesfulde programmer for produktmarketing af global teknologi og branding vil være et uvurderligt aktiv i vores fortsatte erobring af markedsandele på verdensplan inden for moderne databeskyttelse."

Ruchatz slutter sig til Veeam fra Salesforce.com, hvor han var vice president i marketing for EMEA-centralområdet.  Han har tidligere været syv år hos Microsofti felten og produktmarketingsstillinger, først som business group lead i Tyskland, efterfulgt af fem år i spydspidsen for marketing af virksomhedsapplikationer i Nordamerika, derefter som global product marketing lead for go-to-market-programmer, konkurrence og prissætning.  Tidligere i sin karriere tilbragte Ruchatz fem år med Boston Consulting Groups virksomhedsstrategi- og drifteffektivitetsprogrammer for kunder i den teknologiske sektor.

Veeam meddelte også Insight Venture Partners som ny strategisk forretningspartner, og som en del af denne relation har Insight erhvervet en minoritetsaktieandel.  Som en af de mest respekterede VC og private equity-selskaber inden for systemmanagement-, virtualiserings- og sikkerhedsbranchen vil Insight bruge sin ekspertise til at vejlede Veeam i at identificere og udnytte nye vækstmuligheder i de næste mange år.  Som en del af aftalen tiltræder Insights administrerende direktør, Michael Triplett, Veeams bestyrelse.  Triplett har været medvirkende til investeringer i mere end 20 virksomheder med hurtig vækst.

"Veeams vækstbane har virkelig tiltrukket vores opmærksomhed," sagde Triplett.  "Vores succesrige erfaring i at samarbejde med Timashev og hans team på Aelita gør dette til et spændende partnerskab.  Vi ser frem til at hjælpe Veeam skalere og udvide globalt med henblik på at opnå markante målsætninger for markedsandele og indtjening."

Veeam har modtaget en række prestigefyldte brancheæresbevisninger i 2. kvartal 13, herunder flg.:

• Placeret hos Gartner, Inc. i "Visionaries"-segmentet: Magic Quadrant for Enterprise Backup/Recovery Software.
  • Udråbt som "Best of TechEd 2013" i Backup- og Recovery-kategorien. Best of TechEd-awards, ko-sponsoreret af Microsoft og Windows IT Pro, anerkender Microsoft-partnere, som tilbyder innovative produkter og services til industrien.
  • HP AllianceOne Partner of the Year Award for konvergeret storage ved HP Discover i Las Vegas.
  • Sølv i 2013 "Rising Star" Award ved det europæiske GTDC-topmøde i Barcelona.  Global Technology Distribution Council (GTDC) repræsenterer alle førende IT-distributører fra hele verden.

Yderligere højdepunkter i 2. kvartal 2013 omfatter:

• Nedtælling til Veeam Backup & Replication v7: Veeam præsenterede en ny version af den prisbelønnede software, som er tilgængelig senere denne sommer.  Udgivelsen introducerer to banebrydende nyskabelser: indbygget WAN-acceleration og backup fra Storage Snapshots, samt syv markedsændrende funktioner og 50 yderligere nye forbedringer.
  • Kundevækst: tilføjet over 9.300 nye kunder, samlet set over 73.000 betalende kunder p.t.
  • Nye partnermarginer og vækst: øgede incitamenter i virksomhedens nordamerikanske ProPartner-program, hvilket giver endnu større margin, når Veeam sælges sammen med godkendte VMware og Microsoft-produkter, samtidigt med at virksomhedens globale partnerbase voksede til over 19.000.
  • Nye patenter: Veeam blev tildelt to U.S. patenter for nøglefunktioner i Veeam backup og replikation til øjeblikkelig VM-gendannelse og understøttelse af unikke funktioner, såsom SureBackup®, Universal Application Item Recovery (U-AIR®), samt On-Demand Sandbox. Den underliggende teknologi til disse patenter og funktioner er Veeam's innovative vPower®-teknologi.
  • Ekspansion og vækst af Veeam Cloud Provider Program (VCP): VCP-programmet er blevet udvidet med tilføjelsen af Veeam Backup Management Suite™. Programmet tilbyder fleksibel månedlig leje og permanent licensiering for at opfylde behovet for hosting-, managed service- og cloud-udbydere.  VCP-programmet er vokset til mere end 3.000 deltagere på verdensplan med månedlig leje via virtuelle maskiner (VM), som er tilgængelige i mere end 70 lande fra mere end 50 Veeam udlejningsforhandlere, samt permanente licenser, der nu er tilgængelige fra tusindvis af Veeam-forhandlere.

—Ved at indgå et strategisk samarbejde med Veeam Software fra starten af 2013, har ATEA endnu engang styrket sin position i branchen. Vi er stolte af at blive anderkendt som Platinum Partner af Veeam og vi vil bruge hele Veeams produktportefølje til at skabe yderligere værdi for vores kunder.

Jens Ole Andersen, Business Unit Manager, ATEA Denmark

Om Veeam Software

Veeam® er Modern Data Protection™. Vi mener, at nutidens it-krav og behov har ændret sig, og at gamle " 3C"-backup-problemer, dvs. høje omkostninger, øget kompleksitet og manglende funktionsevner ikke længere er acceptabelt for nogen organisation.  Veeam leverer kraftfulde, brugervenlige og prisbillige løsninger, der er bygget til Virtualization™ og cloud - et perfekt match til det moderne datacenter.

Veeam Backup & Replication™ er VMware-backup, Hyper-V backup, gendannelse og replikation.  Denne nr.1 Backup™-løsning hjælper organisationer med at imødekomme RPO'er og RTO'er, spare tid, eliminere risici og reducerer kapital- og driftsomkostninger drastisk.  Veeam Backup Management Suite™ kombinerer Veeam Backup & Replication og Veeam ONE™ i en enkelt og integreret løsning, der beskytter virtualiseringsinvesteringer, øger administratorproduktivitet og hjælper med at dæmpe daglige managementrisici.  Veeam Management Pack™ (MP) udvider virksomhedsovervågning til VMware via Microsoft System Center.  Veeam leverer også gratis værktøjer til virtualiseringsfællesskabet.