Veeam

Veeam Cloud Provider-programmet fortsætter + 100 procent vækst

Pressemeddelelse   •   Dec 06, 2013 14:50 CET

Veeam® Software, innovativ leverandør af backup, replikering og administrationsværktøjer[PUB1]  til VMware vSphere, Microsoft Hyper-V, meddelte i dag, at Veeam Cloud Provider (VCP)-programmet fortsætter med at øge indtjeningen med +100 procent i forhold til samme tid sidste år, hvilket er endnu hurtigere end den generelle vækst i virksomheden.  VCP-programmet tilbyder fleksibel månedlig leje og permanent licensering for at imødekomme behovet fra udbydere af hosting, managed service og cloud.

Programmets vækst har fået næring i kraft af den løbende produktudvikling, som f. eks. den nylige lancering af Veeam Backup & Replication™ v7, der introducerede funktioner af særlig interesse for serviceudbydere, herunder:

·  Indbygget WAN-acceleration: Op til 50x hurtigere D2D2C (disk-til-disk-til-cloud) backup

·  GFS-arkivering: Konfigurerbar grandfather-father-son (GFS) politikker til backuparkiver.

·  Selvbetjeningsgenoprettelse og API: nem integration med serviceudbyderportaler
·  Forbedret support til VMware vCloud Director: Fuld synlighed af vCD-infrastruktur, problemfri backup og restore af vApps og virtuelle maskiner (VM'er)
·  Virtual Lab til replikerede VMer: Til at strømline test af disaster recovery (DR) samt muligheden for at benytte replikerede VMer til uddannelse, fejlfinding, patch testing mv.
·  Før-implementeringsanalyse: Til at strømline driftsrammer for nye kunder

Veeam har også for nylig indført Veeam Cloud Provider-directory til at forbinde serviceleverandører med Veeams mere end 80.000 kunder og 20.000 forhandlere rundt om i verden, hvoraf mange er interesseret i at udvide udrulninger på lokationer særskilt fra virksomhedens egne lokaliteter. VCP-servicetilbud inkluderer et sted til at opbevare backups, replikaer og udføre gendannelser i cloud.

"Succesen for vores VCP-program er et vidnesbyrd om den stigende efterspørgsel for cloud-baserede tjenester og behovet fra udbydere af hosting og managed service til at sikre deres kunder med moderne databeskyttelse," sagde Ratmir Timashev, administrerende direktør i Veeam.  "Historisk set har det meste af vores indtjening fra VCP-licensering været permanent, men vi oplever en stærk stigning i månedlig lejeaftaler, så udlejning nu udgør 45 procent af vores samlede VCP-indtjening.  Vi imødekommer et kritisk behov i serviceleverandørbranchen, og som resultat tegner VCP-programmet sig nu for en betydelig procentdel af vores årlige indtjening.

"Vi betragter seriveudbydere som partnere," tilføjede Timashev, "og det er derfor, vi for nylig lancerede VCP-directory, der forbinder VCP med kunder og forhandlere, der er på udkig efter backup og disaster recovery i cloud. Vi har for nylig udvidet dette directory til at omfatte backup og disaster recovery som en service, og hosted VM'er, der er beskyttet af Veeam.  Vores partneres succes er afgørende for vores succes, og det udvidede directory vil hjælpe hele økosystemet med at vokse."

Veeam Cloud Provider-programmet har i øjeblikket over 4.000 serviceudbydere på verdensplan.  Månedlige lejeaftaler er tilgængelige i mere end 70 lande fra mere end 50 Veeam-aggregatorer.  Permanente licenser, ideelle til langsigtede kundekontrakter, er også tilgængelige fra tusindvis af Veeam-forhandlere verden over.  Veeam tilbyder også dedikerede VCP-supportressourcer i alle større regioner i verden, herunder USA, Latinamerika, Asien/Stillehavsområdet, Europa, Mellemøsten og Afrika.

VCP-programmet gør det muligt for serviceudbydere at gå ud på markedet med maksimal differentiering og muligheder for margin.  Serviceudbyderne kan få større indtjening ved at tilbyde en større vifte af databeskyttelse og management services, øge kundetilfredsheden med stærkere databeskyttelse og hurtigere svartid, når VM'er eller data skal genoprettes, samt reducere omkostningerne ved at strømline daglige administrationsopgaver.

Som nr. 1 web hosting-firma i Europa og nr. 3 i verden (kilde: Netcraft), har OVH.com også en voksende cloud-forretning.  OVH.com valgte Veeam til at levere avanceret backup, replikering og gendannelse til virksomhedens Virtuelle Private Server (VPS) og dedikerede Cloud-tilbud.  Med verdens største datacenter designer OVH.com mange af sine egne løsninger, og det omfatter også opbygningen af virksomhedens egne fysiske servere.  Men "vi havde ikke i sinde at improvisere opbygningen af vores egen backup-teknologi," sagde Miroslaw Klaba, direktør for R&D i OVH.com.  "Veeam har allerede vist sit værd og passer perfekt i forhold til vores cloud-tilbud.  Vi har testet adskillige andre og valgte Veeam pga. af virksomhedens store pålidelighed."

Om Veeam Software

Veeam® is Modern Data Protection™ - providing powerful, easy-to-use and affordable solutions that are Built for Virtualization™ and the Cloud. Veeam Backup & Replication™ delivers VMware backup, Hyper-V backup, recovery and replication. This #1 VM Backup™ solution helps organizations meet RPOs and RTOs, save time, eliminate risks and dramatically reduce capital and operational costs. Veeam Backup Management Suite™ provides all the benefits and features of Veeam Backup & Replication along with advanced monitoring, reporting and capacity planning for the backup infrastructure. Veeam Management Pack™ (MP) extends enterprise monitoring to VMware through Microsoft System Center and also offers monitoring and reporting for the Veeam Backup & Replication infrastructure. Veeam also provides free tools for the virtualization community.

Founded in 2006, Veeam currently has over 20,000 ProPartners and more than 80,000 customers worldwide. Veeam’s global headquarters are located in Baar, Switzerland, and the company has offices throughout the world. To learn more, visit http://www.veeam.com.