Veeam

Veeam-undersøgelse viser, at 85 % af alle SMB-virksomheder oplever problemer med backup og genoprettelse

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2013 15:24 CEST

Veeam® Software, nyskabende leverandør af løsninger til backup, replikation og virtualisering til VMware vSphere og Microsoft Hyper-V, præsenterede i dag resultaterne af virksomhedens første SMB Virtualization Data Protection Report (SMB beskyttelsesrapport for virtualiserede data). Rapporten er udformet til at undersøge effekten af virtualisering på SMB-virksomheders databeskyttelses-, backup-  og genoprettelsesstrategier - på samme måde som Veeams Virtualization Data Protection Report for Enterprises (Beskyttelsesrapport for virtualiserede data til virksomheder). Den uafhængige undersøgelse af 500 SMB-virksomheder i USA og Europa viste, at de har betydelige problemer med omkostninger, kompleksitet og mangel på funktionsevner mht. databeskyttelse af virtuelle miljøer. 85 % af SMB-virksomheder oplever omkostningsrelaterede problemer i forhold til backup og gendannelse, 83% med mangel på funktionalitet og 80% med kompleksitet. Det betyder, der maksimalt er 15 % SMB-virksomheder, som p.t. ikke har nogen problemer med databeskyttelse. Andre vigtige konklusioner var:

·  Genoprettelse af SMB-virksomheders virtuelle servere er kun lidt hurtigere end fysiske servere - henholdsvis 4 timer og 21 minutter og 4 timer og 51 minutter.

·  Gendannelse af enkeltfiler, som f.eks. e-mails, tager op til 12 timer og 8 minutter. Det kan skyldes, at 62 % af alle SMB-virksomheder ofte skal gendanne mere end nødvendigt for at få en enkelt fil eller et applikationsobjekt tilbage.

·  67 % af alle SMB-virksomheders backup-værktøjer bruger agenter, hvilket kan øge kompleksiteten yderligere: 76 % af disse SMB-virksomheder støder på problemer, såsom besvær med at håndtere agenter, lav ydelse, samt backup og gendannelse der svigter for ofte.

·  63 % af alle SMB-virksomheder mener, at deres backup- og gendannelsesværktøjer vil blive mindre effektive efterhånden som mængden af data og servere stiger i deres organisation.

·  41 % af alle SMB-virksomheder erklærede, at nedetid i tilfælde af et IT-svigt koster 150.000 US$ eller mere pr. time: det betyder, at driftsstop kan koste disse organisationer 600.000 US$ eller mere ud fra de givne gendannelsestider.

·  Mere end 1 ud af 6 (17 %) gendannelser af maskiner, der havde fået lavet backup, forårsagede problemer for SMB-virksomheder, og øgede dermed gendannelsestider og omkostningerne ved nedetid. Det er ikke overraskende taget i betragtning, at kun 8 % bliver testet.

·  På nuværende tidspunkt bliver der i 33 % af tilfældene i gennemsnit ikke lavet backup af SMB-virksomheders virtuelle infrastruktur.

·  55 % af alle SMB-virksomheder planlægger at udskifte deres backup-værktøj til virtuelle servere inden 2014.

"Flere og flere SMB-virksomheder bliver underlagt de samme IT-udfordringer og pres på forretningsgangen, som store virksomheder," sagde Ratmir Timashev, President og CEO i Veaam. "Som sådan kan enhver forstyrrelse i deres IT-infrastruktur få alvorlige konsekvenser. Derfor er det særligt bekymrende, at det store flertal af SMB-virksomheder rapporterede problemer med udgifter, kompleksitet og funktionsevner i forhold til backup og gendannelse.  Når man også tager i betragtning, at 1 ud af 6 gendannelser simpelthen ikke virker, så står det klart, at databeskyttelse er en tikkende tidsbombe under SMV-nettet."

85 % af alle SMB-virksomheder påpegede omkostningsrelaterede udfordringer med deres backup og gendannelse af virtuelle miljøer, herunder: høje, løbende administrationsomkostninger (51 %), dyre licenseringsmodeller (48 %) og backups, som enten kræver eller bruger for meget storage (44 %).

83 % rapporterede om funktionsevne-baserede problemer, herunder: backup, som tager for lang tid (40 %), gendannelse, som tager for lang tid (34 %, hvilket antyder, at flertallet er tilfredse med en gendannelsestid på 4 timer), vanskeligt at gendanne virtuelle servere (25 %) og gendannelse på fil- og programniveau for vanskeligt (22 %).

Endelig står 80 % af alle SMB-virksomheder overfor kompleksitet-relaterede problemer i forhold til deres databeskyttelse, herunder: backup, som kræver løbende administration (52 %), for mange virtuelle servere til backup (35 %) og backup-værktøjer, der er for vanskelige at konfigurere og anvende (32 %).

Samtidigt prøver SMB-virksomheder at løse disse problemer. 55 % planlægger at udskifte deres backup-værktøj til virtuelle servere i denne periode med en gennemsnitstid til udskiftning på kun 10 måneder. De grunde der gives til at udskifte nuværende værktøjer omfatter: TCO (46 %), kompleksitet (44 %) og manglende funktionalitet, såsom ikke at kunne leve op til mål for gendannelsestider (30 %) og mål for gendannelsespunkter (21 %). Dette sker samtidigt med vækst inden for virtualisering. På nuværende tidspunkt udgør virtuelle servere 52 % af IT-infrastrukturen, og de forventes at udgøre 63 % inden for 2 år. Det kan også øge antallet af servere, som er beskyttede. På nuværende tidspunkt får 67 % af det virtuelle miljø backup, hvilket betyder, at næsten 1/3 af SMB-virksomheders virtuelle infrastruktur er ubeskyttet.

"Virtualisering har været altafgørende i det at udstyre SMB-virksomheder med IT-funktionsevner, som kan forandre deres forretning," sagde Ratmir Timashev. "Men virtualisering er i stand til meget mere end blot at øge skalaen for IT-infrastrukturer. Hvis SMB-virksomheder kan genkende og tackle de problemstillinger, de står overfor med databeskyttelse, er der en hel række mere avancerede teknikker, man kan drage fordel af takket være den skalerbarhed og hastighed, som virtualisering giver. For eksempel er tidligere uopnåelige teknikker, såsom replikation, nu indenfor rækkevidde for SMB-virksomheder, hvilket gør dem i stand til i at reducere nedetid og de forbundne omkostninger i betydelig grad i tilfælde af en katastrofe. E-discovery, p.t. for dyrt for 65 % af SMB-virksomheder, er en anden opgave, som kan gøres mere økonomisk overkommelig og tilgængelig ved at sørge for hurtigere, enklere og mere pålidelig gendannelse af individuelle e-mails og andre filer. Vi er kun begyndt at kradse i virtualiseringens overflade: tilpasningen af deres databeskyttelsesstrategier til at afspejle denne, vil gøre det muligt for SMB-virksomheder at høste alle de fordele virtualisering giver."

Om undersøgelsen:

Vanson Bourne, en uafhængig markedsundersøgelsesorganisation, foretog en online undersøgelse i november og december 2012 af 500 SMB-virksomheder i USA, UK, Tyskland og Frankrig med mellem 250 og 1.000 ansatte. Download hele rapporten på http://www.veeam.com/smbsurvey.

Klik for Tweet: Veeam-undersøgelse viser, at 85 % af alle SMB-virksomheder oplever problemer med backup og gendannelse.

Om Veeam Software

Veeam® Software udvikler innovative løsninger til at beskytte VMware og Microsoft Hyper-V-miljøer og  virtualiseringsstyrning. Veeam Backup & Replication™ er verdens bedste VM-backupløsning. Veeam ONE™ er en unik løsning til at overvåge dokumentation i real tid og lave rapporter af VMware og Hyper-V-miljøer. Veeam Management Pack ™ (MP) og Smart Plug-in™ (SPI) udvider overvågningen af IT-infrastrukturen til VMware via Microsoft System Center og HP Operations Manager. Veeam kan også tilbyde gratis værktøjer til virtualiserede miljøer. For flere oplysninger besøg venligst http://www.veeam.com.