VæksthusMidtjylland

Veje til vækst : Tunge drenge giver gode råd

Pressemeddelelse   •   Okt 26, 2010 11:56 CEST

Vækst er blevet et nøgleord de seneste år – et ord, der bruges overalt i samfundet og i mange forskellige sammenhænge. Men hvordan skaber vi den? Det gives der adskillige gode bud på, når Væksthus Midtjylland og Erhvervs- og Byggestyrelsen inviterer til konferencen VEJE TIL VÆKST i Århus torsdag 18. november 2010.

Her vil deltagerne blandt andet kunne høre oplæg fra nogle af de ”tunge” folk i dansk erhvervsliv med Økonomi- og Erhvervsminister Brian Mikkelsen i spidsen.

Ordførende direktør i Jyske Bank, Anders Dam, vil tale om, hvordan vækst kan være en vej ud af krisen, mens to af tidens hotteste navne i dansk erhvervsliv, Karsten Ree, grundlægger af Den Blå Avis og storaktionær i Amagerbanken, samt ”Kasi” Jesper Nielsen, adm. direktør i Kasi Group, indehaver af salgsrettigheder til Pandora samt ejer af håndboldklubberne Rhein Neckar Löwen og AG Håndbold, vil tale om, hvordan man går fra idé og vision til virkelighed.

Arrangementet byder også på en spændende panel debat mellem Bent Hansen, Regionsrådsformand for Region Midtjylland, formand for Vækstforum Midtjylland, Poul Skadhede, Adm.dir., Valcon A/S, formand for DI-videnrådgiverne og Martin Delfer, Partner, Designit, Formand i DDA, samt medlem af Dansk Erhvervs Udvalg for Rådgivning og Videnservice.

”Jeg synes, det er lykkedes os at få nogle virkeligt spændende navne til konferencen, og jeg er overbevist om, at de vil levere masser af inspiration. Målet er jo, at deltagerne går herfra med forøget mod på at arbejde videre med at vækste deres virksomheder,” siger Erik Krarup, direktør i Væksthus Midtjylland.

Udover oplæggene bydes der på paneldebat, ligesom der er mulighed for at deltage i workshops, møde professionelle rådgivere og se, hvad der bydes på i standområdet samt i det særlige område for eksportrådgivning, hvor Udenrigsministeriet/Eksportrådet vil holde til.

Konferencen retter både mod iværksættere og små og mellemstore virksomheder samt private rådgivere. Det er gratis at deltage i. Læs mere om VEJE TIL VÆKST og se hele programmet på www.vejetilvækst.dk

VEJE TIL VÆKST lave i et samarbejde mellem Erhvervs- og Byggestyrelsen, Væksthus Midtjylland og DI Videnrådgiverne, Dansk Erhverv, Danske Advokater, FSR - Foreningen af Statsautoriserede Revisorer, FRR - Foreningen af Registrerede Revisorer og Væksthusene

VEJE TIL VÆKST er en del af POWER til iværksættere og virksomheder i vækst - uge46
Hvad enten du drømmer om at starte virksomhed eller allerede er godt i gang, giver vi dig power til at maksimere dit potentiale. I uge 46 er der springboards, workshops, foredrag og konkret rådgivning til alle – fra iværksætterspirer i folkeskolen til direktører med vækstambitioner.

Bag initiativet står Økonomi- og Erhvervsministeriet i samarbejde med en lang række private og offentlige organisationer. Initiativet er en del af ”Global Entrepreneurship week” hvor mere end 100 lande sætter fokus på iværksætteri og vækst. Læs mere på www.uge46.dk

Yderligere oplysninger kan fået hos Udviklingschef Anna Maria Sønderholm, Væksthus Midtjylland, Mobil: 20991709