Cad Quality A/S

Vejen til succes med BIM er grundig forberedelse og de rigtige rådgivere inden for feltet

Pressemeddelelse   •   Dec 07, 2015 09:44 CET

Det erfarer Cedervall Arkitekter, Stockholm, som i dag har stor succes med brugen af BIM, hvilket har betydet et markant stigende antal kontrakter i ordrebogen.

Cedervall arkitekter i Stockholm er godt på vej, når det gælder BIM. De har arbejdet med Revit siden 2011 og har siden høstet omfattende erfarin­ger fra flere store projekter, som kræ­vede bygningsinformationsmodel­lering. De har samtidig udviklet de nødvendige metoder til at levere bed­re kvalitet på kortere tid.

Metodeudviklingen er sket i samarbejde med Cad-Q, som er Cedervalls tætte samarbejdspartner, når det kommer til BIM og CAD. Før 2011 blev det meste tegnet i 2D, men BIM manager Tariq Allaham er overbevist om, at det tidlige skifte fra 2D til 3D og nu BIM, har gjort firmaet til et af de mest konkurrencedygtige i landet.

At skifte til BIM kræver engagement fra hele virksomheden

Erfaringerne hos Cedervall siger, at man skal gå helhjertet til værks, når man skal indføre BIM. Det er vigtigt at have både ledelse og medarbejdere med, da BIM kræver at man tænker og handler anderledes fra start til slut i alle byggeriets faser.

Det er her arkitektfirmaet har gjort god brug af ekspertisen fra Cad-Q:

”Cad-Q’s hjælp har været uvurderlig undervejs i forløbet, fra vi startede i 2011 og til nu. Vi lærer hele tiden, for BIM er stadig en ny måde at arbejde på, og konceptet udvikles løbende” siger

Tariq Allaham, Strategisk BIM Manager, Cedervall Arkitekter. Han råder andre til at starte med at indføre BIM nu, og gøre det med den rigtige hjælp.

Cad-Q leverer softwaren fra Autodesk og har bl.a. supporteret Cedervall med udvikling af metode, arbejdsgang, specielle værktøjer, kurser, daglig sparring og coaching.

Læs historien og få flere råd om indføring af BIM fra en der har gået vejen.

Cad Quality A/S, i daglig tale Cad-Q, er den førende leverandør af model- og tegningsrelateret IT i Norden.

Som certificeret partner og forhandler hos en række førende IT udbydere, arbejder vi med implementering af software, uddannelse, support og IT-understøttelse af CAD-relaterede systemer til byggeri, ejendomsforvaltning og industrisektoren.
Vores løsninger er baseret på CAD-systemer og internt udviklede supplerende systemer til digital tegning-relaterede oplysninger.

Vores områder er bygning / infrastruktur, ejendomsadministration og industri.

Takket være vores erfaring og bredde, kan vi altid præsentere helhedsløsninger baseret på dine udfordringer

Cad-Q er certificeret Autodesk Gold Partner. Se vore øvrige certificeringer her