Enabling

Velkendt Stockholmschef starter dansk IT-raket

Pressemeddelelse   •   Nov 03, 2011 08:53 CET

Den danske konsulentvirksomhed Enabling udvider sit svenske engagement yderligere og tager skridtet ind på Stockholmsmarkedet. Regionschef bliver Patrik Skragge, en velkendt profil i Stockholms IT-kredse. Senest kommer han fra en stilling som salgschef for IT-konsulentvirksomheden Connecta.

"Jeg valgte at forlade Connecta, fordi de er blevet utroligt store, og jeg er tiltrukket af tanken om at arbejde i et lille smart konsulentfirma med fokus på hvad jeg gør bedst. Enabling satser på produkter og tjenester, som jeg virkelig tror på", svarer Patrick når han bliver spurgt om, hvorfor han forlader Connecta til fordel for Enabling.

Enabling findes allerede i Malmø og at man nu starter op i Stockholm ser Michael Aoun, CEO, som endnu et skridt i retningen, mod at blive Skandinaviens førende SharePoint-konsulentfirma.

At valget af regionchef faldt på Patrick er, ifølge Michael Aoun, primært på grund af hans solide Microsoft baggrund. "Han var en af pionererne da Microsoft SharePoint lanceredes i Sverige i 2001, så er der nogen der kan vores område, så er det Patrick," siger han.

Patrick Skragge ser optimistisk på etableringen i Stockholm, men er forberedt på en udfordring. "Markedet er stort og konkurrencen er hård, især om at tiltrække de bedste konsulenter," siger Patrick, der tror han har en god chance for at tiltrække de mest kvalificerede konsulenter, da han har et omfattende netværk af kontakter i regionen. Patrik regner med, at han har omkring 15 kolleger på kontoret i slutningen af næste år.

Om Enabling

Enabling er et værdiskabende IT løsningshus og en konsulentvirksomhed, der muliggør for sine kunder at nå deres mål og projekter til tiden. Enablings fokusområder er udvikling og integration af bl.a. Microsoft SharePoint løsninger, Microsoft Dynamics og .NET samt inden for test og kvalitetsledelse. Referencelisten tæller koncerner såsom Radiometer, Novo Nordisk, Oticon, MAN Diesel & Turbo mfl. Enabling har afdelinger i Danmark og Sverige.

Læs mere om Enabling på www.enabling.dk

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Michael Aoun, Partner & CEO

Tlf.: 70 10 35 35, Mobil: 40 73 59 63