Unibet Danmark

Velkommen til et frit marked for spil!

Pressemeddelelse   •   Apr 24, 2009 21:50 CEST

Skatteminister Kristian Jensen annoncerende sidste år en liberalisering af det danske spillemarked og nu skal monopolet afvikles.

”Det har længe stået klart, at det var uholdbart at opretholde spillemonoplet i EU’s indre marked, så derfor er det glædeligt, ar regeringen nu tager skridt til at afvikle det danske spilmonopol,” siger Unibets pressechef Per Marxen.

”Branchen har nu i årevis efterspurgt fair konkurrence i Danmark, så derfor er vi naturligvis spændte på at se detaljerne i, hvad regeringens udspil om et licenssystem kommer til at indeholde. Og under alle omstændigheder er et monopolbrud en sejr for forbrugerne.”

Unibet har som Skandinaviens største privatejede spiludbyder, været meget aktiv i kampen for et reguleret spillemarked i EU og ser sammen med de øvrige internationale, børsnoterede spilselskaber nu frem til at spille en aktiv rolle i bestræbelserne på at tilbyde danskerne flere valgmuligheder på et frit marked for spil.

Om Unibet

Unibet blev grundlagt i 1997, og er noteret på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. I dag er Unibet en af de største privatejede spillevirksomheder i Europa, og www.unibet.com findes på 20 sprog. Unibet har flere end 3.1 millioner kunder i mere end 100 lande. Unibet er medlem af EGBA, European Gaming & Betting Association og certificeret af G4, Global Gaming Guidance Group.