Dansk Metal

Vent fem år og få tre gange så meget i pension

Pressemeddelelse   •   Okt 04, 2010 10:09 CEST

En ny beregning fra Industriens Pension viser, at fem år ekstra på arbejdsmarkedet kan tredoble den årlige pensionsudbetaling.

Der er mange penge at hente, hvis du har mulighed for at vente med at gå på pension, til du når folkepensionsalderen.

Beregningen fra Industriens Pension viser, at en person, som har sparet 100.000 kr. op, vil kunne se frem til at få 6.200 kr. om året, hvis vedkommende går på pension som 60-årig. Venter personen til han bliver 65, stiger udbetalingen til 19.500 kr. om året.

Den store stigning skyldes, at der bliver indbetalt i længere tid, og perioden for udbetaling bliver kortere.

- Det er selvfølgelig ikke alle, som kan vente med at gå på pension. Vi ved, at mange af Metals medlemmer er nedslidte allerede når de når efterlønsalderen, men der kan være en stor økonomisk fordel i at vente med at gå på pension til man når folkepensionsalderen, forklarer næstformand i Dansk Metal, Claus Jensen.

- Ud over den højere pension, får man jo også løn i de år ekstra man arbejder, ligesom man også får en skattefri bonus, hvis man er tilmeldt efterlønsordningen men først går fra, når man når folkepensionsalderen, forklarer Claus Jensen.