Vestas Wind Systems A/S

Vestas underskriver global ordre på 400 MW med en option på yderligere 1.000 MW

Pressemeddelelse   •   Sep 10, 2010 09:15 CEST

Vestas har underskrevet en global kontrakt på levering af 400 MW i 2011-2014. Kontrakten, som inkluderer en option på yderligere 1.000 MW, er modtaget fra et selskab med verdensomspændende aktiviteter.

Kontrakten omfatter levering, installation, idriftsættelse og en 2-10-årig serviceaftale. I henhold til kontrakten skal vindmøllerne leveres og installeres på forskellige sites i mange forskellige lande over hele verden. Levering påbegyndes i begyndelsen af 2011 og forventes afsluttet inden udgangen af 2014.

Efter en yderst konkurrencepræget proces er Vestas blevet valgt som den fortrukne leverandør på baggrund af koncernens ubestridte globale rækkevidde med en stærk lokal tilstedeværelse i 70 lande på fem kontinenter. Vestas' brede og teknologisk meget avancerede produktprogram har sammen med selskabets evne til at tilbyde kunderne den højeste business case certainty været to vigtige parametre i udvælgelsen.

“Vi glæder os over at kunne offentliggøre denne vigtige aftale, som yderligere styrker vores globale tilstedeværelse og bekræfter vores ledende position i vindindustrien på verdensplan. Som den eneste globale virksomhed med fokus udelukkende på vindteknologi, er vi forpligtet til at sikre vores kunder det bedste afkast på deres investering i hvert eneste vindprojekt,” siger Peter W. Kruse, Senior Vice President, Vestas Wind Systems A/S.

Ovennævnte ordre påvirker ikke Vestas-koncernens forventninger til 2010, jf. selskabs­med­delelse nr. 29/2010 af den 18. august 2010.

Kontaktdetaljer: Vestas Wind Systems A/S, Danmark Peter Kruse, Senior Vice President, Group Communications Tlf.: 9730 0000