Expedia.dk

Vi elsker shopping i London!

Pressemeddelelse   •   Okt 10, 2016 15:24 CEST

To timer i luften er alt hvad det tager, før man står på Oxford Street omgivet af én af de mest livlige og elektriske storbyer i Europa. London har alle dage været danskernes favorit, når det kommer til ferierejser og shoppeture i Europa. Og særlig shopping er årsag til, at vi danskere gang på gang vender tilbage, viser en ny undersøgelse fra Expedia.dk

London har med sine ca. 8,6 mio. indbyggere et enormt udvalg af mad, kunst, kultur og shopping. Og særligt sidstnævnte er en af hovedårsagerne til, at vi krydser Nordsøen. Hele 16 pct. af danskerne svarer således i en ny undersøgelse fra Expedia.dk, at de har været på ferie i London, alene med shopping som hovedformål, mens hver femte ligefrem foretrækker London frem for andre Europæiske storbyer, når det gælder shopping.

”Vi ser år efter år, at danskerne foretrækker London, når det kommer til ferierejser i Europa. London har en lang tradition særligt indenfor mode, og har samtidig et udbud, som ikke altid kan købes i Danmark. På den måde kombineres både mode med muligheden for at få noget unikt, og dét er noget, som vægter højt, kan vi se i vores undersøgelse” udtaler Susanne Svensson, Expedia.dk.

London kan det hele, fra high-street og high-end mode til nyudsprungne designere, og dykker man ned i, hvilke kategorier vi helst køber, er sko, tøj, designertøj og skønhedsprodukter blandt favoritterne. 13 pct. svarer hertil, at London har den højeste kvalitet af varer, fremfor andre europæiske storbyer, hvilket også forklarer vores passion for denne metropol.

Lokale insider-tips

De mange tilbud i millionbyen kan dog også virke uoverskuelige, med fare for, at man ikke får oplevet de mange skønne kvarterer, som ofte gemmer sig bag hovedstrøget. Expedia.dkhar derfor samlet en række insider-tips til bl.a. London, hvor lokale guider dig gennem de bedste shopping-steder med udførlige beskrivelser, billeder og private videooptagelser.

”Særligt i forbindelse med storbyferier giver det mening at have gode anbefalinger på hånden, og vi arbejder derfor konstant på at tilbyde de bedste tips og altid i samarbejde med lokale” tilføjer Susanne Svensson, Expedia.dk.

Se alle Expedias insider-tips og filmoptagelser fra nogle af de bedste markeder og skjulte gader i verden – som du bør udforske på din næste shoppingferie: https://blog.expedia.dk/shopping/ .

Expedia.dk er en del af Expedia Group, verdens førende onlinebaserede rejsevirksomhed med adgang til hundredetusindevis af hoteller over hele verden (inklusiv både små lokale hoteller og store hotelkæder), mere end 400 flyselskaber samt et bredt udvalg af biludlejningsfirmaer og rejseoplevelser. Ved at kombinere valgmuligheder med avancerede søgeværktøjer hjælper Expedia.dk rejsende med at finde og sammensætte den rejse, der passer bedst til deres individuelle behov. Med Expedias prisvindende mobil-app er det nu også muligt at planlægge og booke flyrejser og hotelophold, mens du er på farten. Expedia app’en tilbyder en række værktøjer til at gøre din rejse lettere. Værktøjerne inkluderer bl.a. kort over lufthavnsterminaler, hotellers check-out tider og notifikationer om status på flyafgange, rutekort til dit hotel samt en masse andre funktioner. Ved at lave personlige pakkerejser, hvor fly og hotel blev booket sammen, sparede vores kunder sidste år mere end 680 kr. pr. booking (baseret på gennemsnitsprisen på en booking af en pakkerejse med fly + hotel).

Expedia.dk er en del af Expedia Inc. Virksomheden leverer brugerværdi for både fritids- og forretningsrejsende og assisterer rejseleverandører med merefterspørgsel og direkte bookinger. Via Expedia Media Solutions får annoncører mulighed for at nå et meget bredt publikum af rejseforbrugere. Expedia administrerer desuden bookinger for nogle af verdens førende flyselskaber og hoteller, for adskillige anerkendte brands, de mest besøgte hjemmesider og for tusindvis af aktive rejsepartnere via Expedia® Affiliate Network.

Expedia, Expedia.dk og Expedias fly-logo er varemærker eller registrerede varemærker tilhørende Expedia Inc. i EU og visse andre jurisdiktioner. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere. ©2016 Expedia, Inc.

Få adgang til vores database:

Som verdens største online-rejsebureau med tusindvis af solgte rejser dagligt har vi adgang til en af de mest detaljerede databaser i verden på forbrugernes rejseadfærd. Hvis du som journalist eller medier vil have specifik viden til et emne, som du eller I er ved at skrive om, så tøv ikke med at kontakte os.