Copenhagen Business School

Vinder af case competition

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2011 07:00 CET

Danske kommunikationsstuderende dystede i 24 timer – vinderen er fundet
24 timer havde de. Så skulle der leveres en løsning i årets case competition for kommunikationsstuderende.

Det var fire CBS-studerende, der løb med prisen.
Gruppen består af Julie Pescettine, der læser MSc i Business Administration and Communication og Allan Gaarde, Steffen Agerholm Krog og Sofie Læssøe Nielsen, der alle tre læser cand.merc.(kom.).
Ros og gode råd
Begrundelsen for valget var, at gruppen havde den bedste kommunikationsstrategi, og en strategi, der kan gennemføres. De formulerede et helt originalt kreativt koncept, der kunne samle kommunikationsstrategien, og fulgte det op med en konkret handlingsplan. Deres fremstilling var professionel og gennemført.
Formanden for juryen havde dog også et par gode råd til alle deltagerne.
- Vi er imponerede over det høje niveau i konkurrencen. Det var imponerende, hvor mange gode og forskellige bud, der kom på opgaven. Vi vil dog foreslå deltagerne at arbejde mere på deres mundtlige præsentationer. Samtidig må de gerne fokusere mere på den globale faktor og på at gøre ideerne operationelle, siger professor Timothy Clark fra Durham University, der var juryens formand.
Inspiration til Coloplast
Det er Dansk Kommunikationsforening, Unge Kommunikatører og CBS, der sammen har taget initiativet til at gennemføre en case competition, der giver det stigende antal af kommunikationsstuderende en mulighed for at teste deres teoretiske viden på en reel virksomhedscase.
Coloplast stillede op med en række udfordringer, som de har oplevet på det globale marked, og Senior Vice President Anders Monrad Rendtorff var lykkelig over de mange gode ideer og den entusiasme, der kom på banen.
- Der er helt sikkert ideer, vi kan bruge til inspiration i Coloplast regi, sagde han.

Dommerkomiteen
Dommerkomiteen bestod af kommunikationsdirektør Anne Villemoes, Danish Crown, Head of Corporate Communication Anders Schroll, Lundbeck, adm. direktør Kristian Eiberg, RelationsPeople, professor Anne-Marie Søderberg, CBS, professor ph.d. Timothy Clark, Durham Business School, Durham University, UK, studieleder, lektor, ph.d. Karl-Heinz Pogner, CBS, formand for Dansk Kommunikationsforening og kommunikationschef i Dansk Røde Kors Tina Donnerborg og Unge Kommunikatørers formand Anne Mette Nielsen.

Læs mere og se fotoreportage på cbsobserver.dk
Se reportagen fra døgnet