Voddler

Voddler afslutter den planlagte nye emission og udvider bestyrelse op til en fortsat ekspansion

Pressemeddelelse   •   Sep 07, 2010 07:00 CEST

Den svenske filmtjeneste Voddler har afsluttet en fuldt tegnet ny emission i form af private placement, der tilfører selskabet ny kapital på 40 millioner SEK. Ud over private investorer investerer også det finske tele­komselskab Elisa, den ledende leverandør af kommunikationstjenester i Norden. Voddler får endvidere et nyt bestyrelsesmedlem i Mikael Rönnblad, VP Consumer Services Business hos Elisa.

Ud over investeringen har Voddler også indgået en samarbejdsaftale med Elisa om i fællesskab at sende Voddler ud på det finske marked. Blandt andet har Elisa eneret på at tilbyde sine kunder ”invites” til at benytte Voddler.

– Video og film er en strategisk vigtig del af vores planer fremover, både på de nuværende og på nye markeder. Det var et indlysende skridt for os at investere i og indlede et samarbejde med Voddler, den ledende video-on-demand-service på markedet, siger Vesa-Pekka Nikula, Vice President Business Development hos Elisa.

Voddler fortsætter arbejdet med den tekniske udvikling og internationale ekspansion. Samtidig ligger Voddlers mål om at opnå lønsomhed i Skandinavien i det første halvår af 2011 fast.

– Vi er meget tilfredse med samarbejdsaftalen og med, at Elisa investerer i Voddler. Elisa er markeds­ledende i Finland og Estland og er en stærk partner, nu hvor vi vil bringe Voddler ud til nye kunder og på nye markeder. Vi ser virkelig frem til samarbejdet, siger Marcus Bäcklund, adm. dir. og bestyrelsesesmedlem af Voddler.

Voddler har lidt over 720.000 registrerede brugere. Af Voddlers ca. 2.500 titler er lidt over 80 % gratisfilm, der finansieres ved hjælp af reklamefilm inden hovedfilmen. Indtil nu har Voddler vist næsten 4 millioner film i år. Voddler er frit tilgængelig for alle i Sverige og Norge og i øjeblikket på en inviatation-only-basis i Finland og Danmark.

Voddler er privatejet og uafhængig af film- og mediebranchen. Blandt selskabets ejere og investorer er i dag grundlæggerne, de ansatte, ledelsen, Eqvitec Partners samt en række privatpersoner.

For yderligere information kontakt:

Anders Sjöman, VP Communications, +46-70-717 60 78, anders.sjoman@voddler.com

About Voddler
Founded in 2005, Voddler is located in Stockholm, Sweden. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners. Voddler brings together premium content from leading content companies including Walt Disney, Dreamworks, Paramount, Warner Bros., Touchstone Pictures, Metro Goldwyn Mayer, New Line Home Entertainment, Columbia Pictures, HBO Home Video, Miramax, Buena Vista, Sony Pictures, Castle Rock Entertainment, Turner Entertainment, Sandrew Metronome, Atlantic Pictures, Scanbox, Noble Entertainment, PAN Vision, Nonstop Media, TVF, FilmFactory and BBC Worldwide.