Voddler

Voddler præsenterer aftale med Sandrew Metronome

Pressemeddelelse   •   Feb 18, 2010 16:42 CET

I kraft af aftalen med Sandrew Metronome udvider Voddler sin unikke filmservice med film fra en af Nordens førende filmdistributører. Aftalen indebærer, at Voddlers brugere allerede fra og med februar får adgang til en række aktuelle og ældre favoritfilm fra Sandrew Metronome, både i et annoncefinansieret (AVOD) og i et pay-per-view-vindue (TVOD).

– Det er meget tilfredsstillende, at vi nu kan tilbyde både svensk og international film af høj kvalitet hos Voddler. Det er noget, der er efterspørgsel efter, og vi tror, at svensk film kan finde et nyt marked hos Voddler. Vi bestræber os på at kunne tilbyde vore medlemmer den ultimative filmservice med det største udvalg af annoncefinansierede film, siger Zoran Slavic, vicedirektør for Voddler.

Aftalen med Sandrew Metronome betyder også, at den biografaktuelle succes Bryllupsfotografen vil være tilgængelig i Voddler Premium i forbindelse med frigivelsen den 24. februar. Bryllupsfotografen er instrueret af Ulf Malmros, der også har skrevet manuskriptet, som han fik en Guldbagge (den svenske Bodil) for tidligere i år. Ulf har tidligere lavet filmene ”Slanke Sussie”, ”Den bedste sommer” og ”Punkprinsesser”, hvor han modtog en Guldbagge for bedste instruktion. Også Kjell Bergqvist blev belønnet for sin indsats i Bryllupsfotografen og modtog en Guldbagge for bedste mandlige birolle.

– For svensk film er det vigtigt at finde nye veje til publikum, og at flere får adgang til de film, som laves hvert år. Det skal blive spændende at se Bryllupsfotografen i et nyt lovligt filmmedie som Voddler, siger Ulf Malmros, instruktør.

Voddler har i dag godt 400.000 medlemmer i Sverige, og i løbet af januar blev der gennemført mere end 1 million filmvisninger. Den internationale ekspansion er indledt, hvor Voddler i løbet af første kvartal lanceres i Norge, Danmark og Finland.

Pressekontakt:

Ellinor Lejman, Public Relations, Voddler Sweden AB

+46 (0)705 95 68 88, ellinor.lejman@voddler.com

Om Sandrew Metronome

Sandrew Metronome er en af Nordens førende filmdistributører. De samproducerer, indkøber og distribuerer film til biograf, DVD, blu-ray, tv og digitale medier. Sandrew Metronome distribuerer endvidere Warner Bros. film til biografer og NonStop Entertainments film på DVD. Sandrew Metronome er repræsenteret i Sverige, Norge, Danmark og Finland og er et fuldt ejet selskab i Schibstedkoncernen.

Om Voddler

Voddler blev grundlagt i 2005 i Stockholm, Sverige. Vi samarbejder med nogle af de største navne inden for underholdningsbranchen om at tilbyde on-demand-tjenester af højeste kvalitet. Med Voddler kan du se film og tv-programmer på dine betingelser, når som helst. Voddler er let at bruge, lovlig og tilgængelig døgnet rundt – i høj billed- og lydkvalitet. Det eneste du behøver er en internetforbindelse, en computer og en invitation til Voddler.