Eurosport Danmark

Wozniacki i US Open-finale

Pressemeddelelse   •   Sep 07, 2014 14:05 CEST

Caroline Wozniacki klar til at spille sin anden US Open-finlae i karrieren, og her møder hun ingen mindre end verdensetteren Serena Williams.

Caroline Wozniacki spillede sig fredag aften i finalen ved dette års US Open i New York. Det skete, efter hendes kinesiske modstander Peng Shuai måtte udgå med krampe i begge lår, og betyder, at danskeren skal spille sin anden finale ved US Open nogensinde. Netop i år bliver det ikke større, da hele Danmarks miss Sunshine får lov til at bide skeer med verdens bedste kvindelige tennisspiller, Serena Williams.

"Der er lagt op til en brag af en kamp på søndag. Caroline og Serena er begge helt på toppen og spiller noget af det bedste tennis, de nogensinde har gjort. Nu møder de hinanden tredje gang inden for bare en måned, og for Caroline må vi håbe, at det er alle gode gange tre, så hun kan få sin første Grand Slam-titel i karrieren", siger Eurosports faste tennisekspert Michael Mortensen.

De to spillere er stødt på hinanden ni gange før, og hele otte gange har Wozniacki måtte se sig slået af en bedre modstander. Derfor må oddsene også siges at være imod Wozniacki i morgendagens finale, men det kan måske vendes til hendes egen fordel, at hun for en sjælden gang skyld spiller uden favoritværdigheden.

"Nøglen til sejr for Caroline kan netop være, at en stor del af presset er taget af hende. Der er ingen tvivl om, at Serena er favorit til at forsvare titlen, men det skal Caroline forsøge at udnytte ved at spille frit og modigt. Hun skal fortsætte med at spille med stor selvtillid og forsøge at sætte sig på spillet fra kampens begyndelse. Indtil videre har Caroline vist progressivt og hurtigt spil med masser af temposkift, og det bliver en vigtig faktor for hende i morgen. Jeg vil vurdere Serena som favorit med 60/40 imod Caroline, men hvis Caroline vinder første sæt, tror jeg på, at hun kan gå hele vejen" siger Michael Mortensen.

Du kan se finalen LIVE på Eurosport søndag aften fra kl. 22:30 - og forhåbentlig glæde dig til at se Wozniacki løfte US Open-trofæet over hovedet efter kampen.

ABOUT EUROSPORT GROUP

This year Eurosport celebrates 25 years of leadership in live sports broadcasting and digital innovation.

The Eurosport Group is Europe's leading sports entertainment group.

In 2014, Discovery Communications, the world’s #1 pay-TV programmer, took controlling ownership of Eurosport, expanding its portfolio to reach 2.7 billion cumulative subscribers across more than 220 countries and territories.

Eurosport, the n°1 pan-European TV channel, broadcasts in 20 languages and reaches 136 million homes across 54 countries. Eurosport HD is the high definition simulcast of Eurosport. Eurosport 2 broadcasts to 73 million households in 18 languages across 51 countries. Eurosport 2 HD was launched in August 2009. Eurosport Asia-Pacific reaches 16 countries in the region and launched an HD channel in September 2011. Eurosportnews is the sports news channel transmitted worldwide. Eurosport.com, Europe's n°1 online sports destination, has up to 23 million unique users per month (comScore) across an international network of sports websites in 11 languages, including Yahoo! co-branded sites in Germany, Spain, Italy and the UK. The Eurosport.com free mobile applications are available in 10 languages. Eurosport Player, Eurosport's online TV service, provides LIVE and on-demand sports to fans' PCs in 53 countries and the Player application is available for mobile, tablet and connected TV in up to 34 countries. Eurosport Events is the group's expert division in the management and promotion of international sporting events.