YouSee

YouSee tegner kort over danskernes filmsmag

Pressemeddelelse   •   Dec 20, 2011 16:29 CET

I hovedstaden holder man mest af den nye film om Dirch Passer, mens man i Jylland foretrækker ældre film med den rigtige Dirch Passer. Thyboerne er vilde med nye danske komedier, mens københavnere elsker Susanne Biers Oscar-belønnede drama Hævnen.

Det er blot et par af konklusionerne i en kortlægning af danskernes filmvaner, som kabel-tv-udbyderen YouSee har gennemført. Kortlægningen bygger på ca. 300.000 husstandes digital leje af film over de seneste knap tre år. I alt indgår data fra leje af næsten fire millioner film. YouSees filmkort sammenligner den forholdsmæssige leje af udvalgte film og filmgenrer fra kommune til kommune. Alle landets kommuner bortset fra enkelte ø-kommuner indgår i undersøgelsen.En nærmere gennemgang af undersøgelsen kan hentes her:

Kort, der viser det forholdsmæssige antal udlejninger af enkeltfilm og film-genrer, kan hentes her.

YouSee er Danmarks største udbyder af kabel-tv og næststørste udbyder af bredbånd. Selskabet har ca. 1,2 mio. kabel-tv-kunder svarende til ca. 45 pct. af samtlige husstande. YouSee distribuerer 150 forskellige tv-kanaler, som udbydes i en kombination af programpakker (grund-, mellem og fuldpakke) og individuelle tilkøb. YouSee udbyder bredbånd med downloadhastigheder fra 10 til 100 Mbit/s. Selskabet har ca. 400.000 bredbåndskunder. YouSee er et datterselskab af TDC A/S.