Zalando.dk

Zalando skyder efteråret i gang med nyt tv-spot!

Pressemeddelelse   •   Aug 29, 2013 17:13 CEST

Med det nye tv-spot ”Fashion Control” skyder Zalando efterårssæsonen i gang på den velkendte humoristiske måde. I centrum af spottet er det store udvalg af mode, der denne gang er iscenesat under en natlig færdselskontrol med et overraskende catwalk show.

En mørk vej sent om natten. Fire unge kvinder i en bil fanget i en færdselskontrol. Lækre outfits, strålende øjne, der er ingen tvivl - de er påvirkede af Zalando. Et hurtigt kig i bagagerummet bekræfter mistanken. Stakkevis af Zalando pakker er stablet ved siden af sko, tasker og tøj. ”Gå i en lige linje!”. De fire kvinder tænder for radioen, og vejen forvandles til en catwalk .

Blandt de castede finder man, blandt andet, model og skuespiller Alena Gerber, der afbrød sin ferie, for at tage del i optagelserne af Zalandos nye reklame. I det nye tv-spot benytter Zalando sig fortsat af selvironi og kommunikerer brandbudskabet, at de understøtter kundernes personlige stil. Fra trendy til premium, fra sporty til elegant - kvinderne er iført netop hvad, der passer til dem og deres humør. Således er de klar til, hvad end der måtte komme – selv et spontant modeshow.

”Med den internationale tv-kampagne og vores mange andre marketingaktiviteter er vi inden for 5 år blevet et ikonisk brand. Vi er meget tilfredse med de aktuelle tal, der viser et brand kendskab på over 85% i alle etablerede markeder og over 60% i næsten alle nye markeder. Det viser, at vores tv-spots opnår høj genkendelsesværdi og at vi internationalt er på rette vej”, udtaler Robert Gentz administrerende direktør og grundlægger af Zalando.

Det nye tv-spot ”Fashion Control” blev optaget på to nætter under ledelse af John O’Hagen og et 60 mands stort team i Berlin. Ansvarlig for ide og realisering af spottet var igen bureauet Jung von Matt ledet af deres kreative direktør Dörte Spengler-Ahrens.

Det nye tv-spot debuterede i Tyskland, Østrig, Schweiz og Belgien d. 25. august 2013. Samt Frankrig d. 26. august 2013. Fra 1. september kan også Danmark, Sverige, Finland og Norge opleve spottet, når det ruller over skærmen.

Zalando.dk har Danmarks største udvalg af sko og modetøj på internettet. Det store udvalg til damer, herrer og børn tæller alt lige fra kendte brands til eksklusive designermærker – i alt over 1.500 brands.
Ud over sko og tøj er eksklusive accessories, skønhedsprodukter og sportsvarer også en del af det store sortiment. Zalando byder ikke kun på et kæmpe udvalg af livstilsprodukter, men også unikke services som 30 dages fuld returret, gratis forsendelse og gratis returnering.
Zalando blev grundlagt i 2008 af Robert Gentz og David Schneider og har hovedsæde i Berlin. Efter at have taget det tyske marked med storm, udvidede Zalando deres forretningsområde til Østrig i 2009, derefter Holland og Frankrig i 2010. I 2011 blev Italien, Storbritannien og Schweiz også en del af Zalando-familien. Sidste skud på stammen er Sverige, Belgien, Spanien, DANMARK, Finland, Polen og Norge, der alle kom til i 2012.