Thorn Lighting A/S

Zumtobel Group introducerer en ny struktur for Zumtobel og Thorn i Norden

Pressemeddelelse   •   Maj 09, 2014 17:39 CEST

På en pressekonference i november 2013 præsenterede Ulrich Schumacher, CEO i Zumtobel Group, et tydeligt mål for koncernen: «at positionere Zumtobel koncernen på en sådan måde, at gruppen fremstår som en helhed.»

I linje med Ulrich Schumachers vision, og med det formål at tilføje koncernen en ekstra værdi gennem at implementere et multi-brand (Zumtobel + Thorn = Zumtobel Group) introducerede den nordiske salgsorganisation pr. 1. maj en ny struktur med fokus på iværksætteri.

Med umiddelbar virkning antager Paul Coggins, der med succes har ledet Storbritannien og Irland, som administrerende direktør de sidste fire år, rollen som SVP Sales Northern Europe Lighting Brands med overordnet ansvar for Storbritannien, Irland og Norden. «Det nordiske marked er allerede et stort og vigtigt marked for vores varemærker Thorn og Zumtobel. Den nye struktur giver os yderligere muligheder for at udnytte begge varemærkers styrke med en koordineret, passioneret og kraftfuld salgsorganisation med det tydelige mål at øge markedsandelen på det vigtige nordiske marked.» udtaler Paul Coggins

Tom Bergseng antager, også med umiddelbar virkning, rollen som Sales & Managing Director Nordic Lighting Brands. Tom har været ansat i Zumtobel koncernen siden 2008 med særlig fokus på den kommercielle drift. «Vores nye struktur vil styre vores allerede gode kunderelationer, og ved hjælp af de komplementære produktprogrammer med vores to stærke varemærker vil det muliggøre en endnu større pallette af tilbud til vores kunder,» udtaler Tom Bergseng.

Michael Ferm antager rollen som Nordic Marketing & Business Process Director Nordic Lighting Brands, også med umiddelbar virkning. Michael har været ansat i Zumtobel koncernen siden 2011 som Marketing Director Thorn Lighting for det nordiske marked. «Den nye struktur giver os fantastiske muligheder, når vi under Thorns varemærke får en endnu bredere produktportefølje af udendørsbelysning og volumenprodukter til indendørsmarkedet, mens vi med Zumtobel varemærket fortsætter den omfattende udvikling af teknisk innovative produkter inden for premium segmentet. Samtidig satser vi stærkt på lysstyring, og samlet set kommer dette til at give os en unik mulighed for at imødekomme kravene fra kunderne.» udtaler Michael Ferm

«Med Zumtobel og Thorn har vi to stærke, komplementerende og tydeligt differentierede varemærker, som vil styrke os yderligere og give os muligheden til et endnu mere attraktivt kundetilbud,» siger Tom Bergseng.

Mediekontakt

Michael Ferm

Marketing Director Zumtobel Group Nordic

Direkte: +46 418 521 97

Mobil: +46 727 26 27 52

michael.ferm@zumtobelgroup.com

Mediekontakt

Tom Bergseng

Managing Director Zumtobel Group Nordic

Direkte: +46 418 521 11

Mobil: +47 913 57 750

tom.bergseng@zumtobelgroup.com

Thorn har siden år 2000 været en del af Zumtobel Group, der designer, producerer og markedsfører energieffektive belysningsløsninger af høj arkitektonisk, teknisk og funktionel kvalitet til det professionelle marked.

Zumtobel Groups belysningsvaremærker, Thorn og Zumtobel, er tilsammen førende på det europæiske marked for professionel belysning.