Black Friday – disse butikker var størst

Pressemeddelelse   •   Nov 28, 2016 11:39 CET

Det blev de store elektronikbutikker, der blev de største på Black Friday. Det viser en aktuel opgørelse af trafiktallene foretaget af PriceRunner, der er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste.

Det var især gode tilbud på elektronik, mobiltelefoner og hvidevare som de købelystne Black Friday kunder var på jagt efter. Det ses tydeligt af denne Top Ti liste over de mest besøgte butikker via PriceRunner.

Top Ti

1. Elgiganten.dk
  2. Power.dk
  3. wupti.com
  4. ComputerSalg.dk
  5. Bilka.dk
  6. CDON.com
  7. CoolShop.dk
  8. Proshop.dk
  9. Komplett.dk
  10. Webhallen.dk

”Elgiganten var største butik i fredags. Der er ingen tvivl om at de store butikker tager meget af Black Friday handlen, fordi de satser så massivt på denne udsalgsdag. Men vi oplevede også masser af kunder ude i de fysiske butikker, og der var trængsel i gå gaderne i landets byer. Det er et godt tegn, og viser klart at Black Friday er kommet for at blive,” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

Knap 700.000 danskere var i løbet af Black Friday døgnet forbi PriceRunner for at finde produkter og tjekke priser. I perioder var trafikken på PriceRunner 10 gange højere end normalt, og det er helt usædvanligt. I forhold til Black Friday sidste år var trafikken dobbelt så høj.

”Vi havde en forventning om noget stort, men at det blev så stort kommer virkelig bag på os. Butikkerne og forbrugerne har i den grad taget Black Friday til sig og gjort det til en kæmpe fest med store rabatter i både online butikker og i de fysiske butikker, ” siger Martin Andersen.

Black Friday bød på mange gode tilbud med rabatter på 50-70 procent, men der var også tilbud der var mindre gode eller slet ikke gode. Der var eksempler på Black Friday priser, der faktisk var højere end laveste pris på markedet.

For mere information, kontakt venligst:

Martin Andersen
Country Manager, PriceRunner