Black Friday I Danmark

Pressemeddelelse   •   Aug 30, 2017 07:30 CEST

Det går vi på jagt efter Black Friday i Danmark Grafik: PriceRunner

Black Friday i Danmark er på få år blevet til danskernes største enkeltstående udsalgs- og shopping dag. Dankortet er rødglødende og har flere år i træk sat rekord for hvor mange penge danskerne har brugt til at købe Black Friday tilbud i danske og udenlandske butikker.

Mere end 2 milliarder kroner på 24 timer. Så mange penge brugte danske forbrugere på de tusindvis af Black Friday tilbud, som butikker online og offline havde den sidste fredag i november.

Black Friday har udviklet sig til at være mere end en et-dags udsalgsevent. Første var det kun 1 dag hvert år på fredagen efter Thanksgiving i USA. Så var det henover weekenden for at få Cyber Monday med og senest har vi set at amerikanske butikker har haft indtil flere ”Black Friday” udsalgsdage i løbet af foråret og sommeren.

Det er en udvikling, som prissammenligningstjenesten PriceRunner også forventer vil komme med Black Friday i Danmark.

”Black Friday er det nye udtryk for et rigtigt udsalg, hvor priser er sat markant ned. Og det er noget vi kommer til at se flere gange om året,” siger Martin Andersen.

Han er direktør i prissammenligningstjenesten PriceRunner og har fulgt udviklingen af Black Friday i Danmark meget tæt. Fra en meget beskeden start i 2012 til det milliard udsalg, som det er her 5 år senere.

PriceRunner er Danmarks største og mest benyttede prissammenlignings- og forbrugertjeneste med mere end 1,5 millioner danskere, der hver måned laver en eller flere pris og produktsøgninger på www.pricerunner.dk blandt alle de butikker, der sælger de pågældende produkter i såvel Danmark som i udlandet.

PriceRunnner har ved hjælp af virksomhedens prissammenligninger og kontakt med stort set alle danske butikker skabt en helt særlig Black Friday side, som forbrugerne hvert år har brugt for at finde de mange butikker, der havde gode Black Friday tilbud i Danmark.

I løbet af de 24 timer, som tilbuddene varer, stiger søgningen og trafikken ud til butikkerne med næsten 100 procent i forhold til en normal dag.

Siden http://www.pricerunner.dk/black-friday/index.html er nøglen til en god Black Friday for såvel forbrugerne som butikkerne.

”Vi forventer nye rekorder i år. Både i omsætning og i antal Black Friday tilbud i butikkerne. Vi kommer også til at opleve butikker, der udvider Black Friday til at vare i flere dage – ja måske en hel uge,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

Black Friday er 24. november 2017.