Black Friday med nye rekorder

Pressemeddelelse   •   Nov 25, 2017 11:11 CET

Danskerne gik totalt shop amok i går fredag på Black Friday.

24. november 2017 satte ny rekorder for handel på en enkelt dag i Danmark.

Alt hvad der kunne komme på udsalg var på udsalg i rekordmange butikker.

”Black Friday blev en kæmpe succes, og det er gået langt over forventning,” siger Martin Andersen, der er direktør for Danmarks største Prissammenlignings- og forbrugertjeneste PriceRunner.

Og tallene taler for sig selv.

Knap 560.000 danskere var i løbet af Black Friday døgnet forbi PriceRunner for at finde produkter og tjekke priser.

I perioder var trafikken på PriceRunner mere end 10 gange højere end normalt, og det er helt usædvanligt. Samlet set var der en vækst i Black Friday trafikken på PriceRunner.dk på 25 procent.

”Det var helt vildt og oversteg klart mine forventninger. Vi vidste at det ville blive stort, men at det blev så stort kommer virkelig bag på os. Butikkerne og forbrugerne har i den grad taget Black Friday til sig og gjort det til en kæmpe fest med store rabatter i både online butikker og i de fysiske butikker, ” siger Martin Andersen.

Det var især gode tilbud på elektronik, mobiltelefoner og legetøj som de købelystne Black Friday kunder var på jagt efter. Derfor blev butikker som Elgiganten, Power, Computersalg og Wupti også de mest besøgte butikker, hvor der blev handlet stort ind.

”For første gang var det ikke elektronik-tilbud, der var mest søgt af forbrugerne. Topscorer kategorien var legetøj, og derfor tyder meget på, at der er mange, der brugte Black Friday på at købe julegaver til børnene,” siger Martin Andersen.

Her er Top listen over de mest søgte Black Friday tilbud:

• 1.Legetøj
  • 2.Mobiltelefoner