Black Friday rekord i vente

Pressemeddelelse   •   Nov 20, 2017 14:45 CET

Forventningerne til den store udsalgsdag Black Friday er tårnhøje.

”Vi forventer at alle rekorder bliver slået på fredag, når den hidtil største Black Friday løber af stablen herhjemme,” siger Martin Andersen. Han er direktør for PriceRunner, der er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste med mere end 1,5 millioner danskere, der hver måned fast bruger tjenesten.

Black Friday finder sted fredag 24. november, hvor langt over 500 butikker og kæder slår døren op til årets største udsalg. Som noget nyt i år er der også en række udenlandske butikker, der holder Black Friday udsalg i Danmark.

”Butikkerne lover endnu bedre tilbud i år end forrige Black Friday. Vi har fra vores daglige kontakt med butikkerne klart fået signal om, at der bliver mere knald på rabatterne i år. Der kommer langt flere tilbud med over 40 procents besparelse end sidste år,” siger Martin Andersen.

Stort set alle butikker er med på Black Friday i år, og PriceRunner forventer at Black Friday samlet set bliver bedre i år end de foregående år. Butikkerne er bedre forberedt, og deres hjemmesider vil ikke gå ned og gå i sort på samme måde som ved de foregående Black Fridays.

Udsalget bliver massivt med tryk på allerede fra starten klokken 00.00 natten til fredag.

”Det er vores forventning, at omsætningen sætter ny rekord og lander et godt stykke over 2 milliarder. Vi forventer en vækst på 30 procent i forhold til 2016, ” siger Martin Andersen, der har fulgt Black Fridays udsalgsfænomenet fra før de kom til Danmark i 2013.

Facts om Black Friday:

• Klokken 00.00 natten til fredag slipper butikkerne deres tilbud fri
  • Danskerne handler om natten med stort tryk på i tidsrummet 00.01 til 01:00. Næste rykind er mellem klokken 11 og 13
  • Op imod 600.000 danskere vil bruge PriceRunners særlige Black Friday side http://www.pricerunner.dk/black-friday/index.html til at finde butikker og tilbud.
  • Selvom du ikke kom på Black Friday udsalg ved midnat er der ingen grund til at fortvivle. Butikkerne kommer hele tiden med nye udsalgs tilbud i løbet af de 24 timer Black Friday udsalget varer.