​Danskerne er VILDE med at (gas) grille

Pressemeddelelse   •   Maj 09, 2018 13:36 CEST

Det varme og solrige vejr har for alvor sat gang i udelivet på terrassen. Grillen er fundet frem og menuen er alle former for mad, der kan tilberedes på en grill.

Men vi vil også have en ny grill, der kan gøre den kommende grillsæson nemmere og sjovere.

”Vi kan med stor tydelighed se, at danskerne er flyttet udendørs for at tilberede og spise deres mad. Det er især forskellige modeller af gasgrill, som danske forbrugere søger allermest på lige nu,” siger Martin Andersen, der er direktør for Danmarks største og mest populære produkt- og pris sammenligningstjeneste.

PriceRunner har mere end 1,6 millioner danskere, der hver måned bruger tjeneste fast til at finde produkter og priser.

Gasgrill topper for tiden søgningerne på www.pricerunner.dk , og det er især gasgrillen der er i høj kurs fremfor den klassiske kulgrill.

De Ti mest populære griller er netop gasgrillen, og listen toppes af den meget populære Weber Q3200 gasgrill.

Top Ti mest populære grill (Kilde: Søgninger på www.pricerunner.dk i uge19)

1. Weber Q3200 Gasgrill
  2. Weber Q1200 Gasgrill
  3. Weber Genesis II E-310 GBS Gasgrill
  4. Weber Q1000 Gasgrill
  5. Weber Spirit Original E-310 Gasgrill
  6. Weber Q3000 Gasgrill
  7. Weber Q2000 Gasgrill
  8. Weber Q2200 Gasgrill
  9. Weber Genesis II E-410 GBS Gasgrill
  10. Weber Spirit Original E-320 Gasgrill

”Når meteorologerne lover godt vejer så eksploderer antallet af søgninger på grill, og de topper i disse uger. Det er en tendens, som Google Trends bekræfter, hvor søgninger efter grill og især grillretter ligger meget højt, ” siger Martin Andersen.

Og vi vil ikke kun grille, når vi er hjemme. De små og transportable ”to-go” gasgrilller er meget populære. Her er det især Webers Q1200 bordgrill og Eva Solo To Go Gasgrill, der er de foretrukne.

Pølser og bøffer har i øvrigt fået hård konkurrence på grillristen. Det viser søgninger på Google, hvor det lige nu er flæskesteg, pizza, rotisserikylling, majskolber og bagekartofler som danskerne søger efter opskrifter på, når de skal i gang med dagens grillmenu.

”Vi kan kun sige velbekomme og samtidigt minde folk om, at det er en rigtig god ide at sammenligne produkter og priser inden de køber den nye grill. Traditionelt er der altid minimum 30 procent at spare ved at købe grillen i den billigste butik fremfor i den dyreste,” siger Martin Andersen.