Danskerne vil se VM på NYT tv

Pressemeddelelse   •   Jun 15, 2018 08:35 CEST

Danskerne vil have nyt tv til VM i fodbold

VM i fodbold bliver årets største TV begivenhed, og det har danskerne for alvor fundet ud af. De vil se VM i fodbold på et nyt tv og helst et af de helt store på enten 55 eller 65 tommer.

Det mest populære og søgte tv i Danmark op til VM er LGs 55 tommers OLED tv. Det topper top ti listen over de mest søgte tv på www.pricerunner.dk .

Det viser data fra de seneste 30 dage, hvor danskerne i støt stigende grad har søgt efter priser på tv. PriceRunner er Danmarks største produkt- og prissammenligningstjeneste, hvor mere end 1,6 millioner danske forbrugere hver måned søger efter produkter og priser.

”Vi har virkelig brugt VM i fodbold som en aktuel grund eller måske undskyldning til at skifte fladskærmen ud derhjemme med en større og mere moderne model, ” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner i Danmark.

Top Ti listen over de mest populære tv ser således ud:

1. LG OLED55C7V
  2. Sony Bravia KD-55A1B
  3. Samsung QE65Q7F
  4. Sony Bravia KD-55XE9005BU
  5. LG OLED55B7V
  6. Philips 55POS9002
  7. Samsung QE55Q7F
  8. Sony Bravia KD-65XE9005B
  9. Sony Bravia KD-55XE8505B
  10. LG 55UJ630V

Hos Power, der er en af landets største forhandlere af tv, nikker salgschef Sebastian Holm Lillelund bekræftende til at danskerne vil have et nyt tv i forbindelse med at Danmark for første gang i mange år er med til VM slutrunde.

”Vi har haft godt tryk på vores store tv afdelinger rundt om i landet og tallene viser en markant vækst i en periode hvor tv-salget normalt ikke peaker. Vi har haft en kraftig vækst i 65 tommers skærme og det er den aktuelle VM-favorit tv-skærm hos vores kunder, siger Sebastian Holm Lillelund, salgschef i Power.

Elgiganten har også oplevet en fordobling i efterspørgsel på især de store 65 tommer tv skærme op til VM starten.

Søg nyt tv her https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV