Disse butikker blev størst på Black Friday

Pressemeddelelse   •   Nov 27, 2017 12:59 CET

Grafik: www.PriceRunner.dk

Det blev de store elektronikbutikker på nettet, som de fleste kunder strømmede til under hele Black Friday døgnet.

Top TRE listen viser at den mest søgte Black Friday butik var Elgiganten.

Her er listen over de TRE mest søgte butikker på www.pricerunner.dk

1.Elgiganten

2.Power

3.ComputerSalg

Elgiganten var også den mest søgte butik forrige år og Power indtog også andenpladsen. Derimod er der en ny butik på tredjepladsen.

”Computersalg hopper en plads op i forhold til 2016 og ind på Top Tre listen. Computersalg er gennem hele året vokset kraftigt og sælger nu meget andet end computer udstyr,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks største prissammenligningstjeneste med mere end 1,6 millioner danskere, der hver måned sammenligner priser inden de handler.

Knapt 560.000 danskere var i løbet af Black Friday døgnet forbi PriceRunner for at finde produkter og tjekke priser. I perioder var trafikken på PriceRunner mere end 10 gange højere end normalt, og det er helt usædvanligt. Samlet set var der en vækst i Black Friday trafikken på PriceRunner.dk på 25 procent i forhold til Black Friday i 2016.

Det aller flest brugere ledte efter gode Black Friday tilbud på var:

1.Legetøj

2.Mobiltelefoner

3.Høretelefoner

Hvis vi ser på de produkter, som flest brugere søgte efter Black Friday tilbud på var det helt tydeligt, hvad rigtig mange brugere håbede på kom på tilbud. Listen ser sådan ud over de mest søgte produkter:

1.Sony Playstation 4 Pro 1TB

2.Samsung Galaxy S8

3.Sony Playstation 4 Slim 500GB

4.Apple iPhone 8 64GB

5.Sony DualShock 4 V2

”Playstation 4 er et meget eftertragtet produkt hos mange børn og unge, og de leder hele tiden efter et godt tilbud på PS4’eren, fordi det er et relativt dyrt produkt. Derfor ligger det i top på en Black Friday, fordi rigtig mange håber det kommer på tilbud,” siger Martin Andersen.