Få ny studie PC til halv pris

Pressemeddelelse   •   Aug 08, 2017 07:37 CEST

Studiestart – og helt sikkert på tide med en ny PC. Og her er den gode nyhed: Du kan sagtens få en god studie PC eller Mac for langt færre penge end du tror. Tjek priserne og spar dig selv for at betale for meget på nyt studieudstyr.

Sommerferien er snart overstået og der tælles ned til studiestarten og inden længe står den igen på undervisning, lektier og opgave aflevering.

Studiestart kan blive en dyr omgang, men gennem et par enkle råd og lidt omtanke kan studiestarten gøres langt billigere end først antaget.

PriceRunners direktør Martin Andersen har et klart råd til alle, der er på jagt efter en god studie PC:

”Mit råd er ganske enkelt at gå efter butikkernes tilbud. Det vrimler med gode tilbud lige nu på både PC’ere og Mac computere - men husk at sammenligne priserne inden du slår til, ” siger Martin Andersen fra PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste med mere end 1,5 millioner danskere der hver måned fast bruger den populære prissammenligningstjeneste. På Pricerunner.dk er det muligt at sammenligne priser på stort set alt, og alle butikker, der sælger produkterne er med i prissammenligningen.

Der er altid mange penge at spare på at sammenligne priser. Typisk kan der spares 30 procent på at købe den nye studie pc eller Mac i den billigste butik fremfor den dyreste butik. Der kan i enkelte tilfælde spares helt op til 80 procent.

Et godt eksempel på muligheden for at spare mange penge på en ny PC er den meget populære bærbare PC HP 250 G6, der i den dyreste butik koster 7586 kroner, mens den kan købes for 4999 kroner i den billigste butik. Det kan sikre dig en besparelse på 41 procent.

”Derfor er det altid en god spare øvelse at sammenligne priser før du køber, ” siger Martin Andersen.

Skal det være en pc eller en Mac?

Rigtig mange vælger at købe en Mac som studie computer, og det kan være en dyr løsning.

”Det er vigtigt at kende behovet for en computer før du køber. Skal du starte på en uddannelse, hvor meget af undervisningen foregår ved computeren, og hvor der skal laves video- og billedbehandling, kan du ikke nøjes med en billig computer til 2.000 kroner, ”siger Martin Andersen.

”Omvendt behøver du ikke at bruge 10.000 kroner på en studie-PC, hvis den blot skal bruges til notatskrivning.”

At kende sine behov og kravene til computeren i forhold til undervisningen og studieformen er derfor en vigtig faktor, når man skal købe ny studie-PC til studiestarten samt vælger om det er en Mac eller en PC.

PriceRunner har gennemført et pristjek på hvad det koster for den nye studerende at købe de mest populære bærbare computere.

Mac computeren er den mest populære studiecomputer, og selvom de normalt er dyre kan der godt gøres en god handel her før studiestarten. Den populære MacBook Air 1.8GHz 8GB 128GB SSD Intel HD 6000 13” koster 7444 kroner i billigste butik, og det er 2582 kroner billigere end i dyreste butik – du sparer 25 procent i forhold til dyreste butik.

Tjek priser på bærbare her http://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbar

Fem tips før du køber:

1.Se efter butikkernes tilbud og husk at sammenligne priser

2.Se på specifikationer før du ser på computerens mærke

3.Skærmen skal ikke være for stor – 11" til 13” er nok. Køb en ekstra skærm som du kan tilslutte når du er hjemme og laver opgaver og skal arbejde længe

4.Den skal være solid og kunne tåle nogen tæsk

5.Lang batteritid

Anbefalet tilbehør:

• En kraftig powerbank
  • En ekstern harddisk

Læs mere om køb af studie PC http://www.pricerunner.dk/artikler/gode-raad-koeb-studielaptop/