Find konfirmationsgaven nemt og spar 30 procent

Pressemeddelelse   •   Mar 26, 2018 09:31 CEST

Gaven til årets konfirmand kan nemt blive meget dyr. Især hvis du er inviteret til flere konfirmationer.

Men bare rolig – der er hjælp at hente.

Danmarks største produkt og prissammenligningstjeneste PriceRunner har gjort det nemt for dig både at finde den rigtige konfirmationsgave og til den rigtige pris.

Du kan spare op til flere tusind kroner ved hjælp af nogle få klik med musen eller tryk med fingerspidsen på din smartphone.

Alt hvad du skal gøre, er at lave en produkt- og prissammenligning på www.pricerunner.dk inden du køber den ønskede gave eller bruger løs af din konfirmationspenge.

En sammenligning af produkter og efterfølgende priserne afslører altid, at der er store prisforskelle på det samme produkt.

PriceRunner, der er Danmarks største online produkt- og prissammenligningstjeneste, har set nærmere på de mest populære konfirmationsgaver eller produkter, som konfirmanderne selv går ud og køber efter konfirmationen.

”Vi kan se at der er i gennemsnit er 30 procent at spare ved at sammenligne priser, når du køber konfirmationsgaven,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

Traditionelt er konfirmationsgaver dyre ting som mobiltelefoner, computere eller digitalkameraer. Det er lige netop den type produkter, der er stor prisforskel på i butikker. Derfor lyder det kontante råd fra PriceRunner altid, at du skal huske at sammenligne produkter og priser inden du handler.

”Vi kan se fra de aktuelle søgedata, at Macbook Pro Retina 13” er den mest populære bærbare computer lige nu, og den står uden tvivl på mange konfirmanders ønskeseddel. Et pristjek viser en prisforskel på 3280 kroner mellem dyreste og billigste butik. Der er altså 26 procent at spare ved at købe i den billigste butik, ” siger Martin Andersen.

Uanset hvilket ønske konfirmanderne har kan et pristjek altid give en væsentlig besparelse på de dyre gaver.

En gennemgang af søgedata på PriceRunner viser også, hvilke gaver der er de mest ønskede hos årets konfirmander. Hos både drenge og piger er MacBook Pro Retina 13” det helt store ønske på linje med enten en iPhone X eller en Samsung S9.

Hos drengene er spillekonsollen Playstation 4 Slim et hedt ønske, mens mange piger ønsker sig enten GHD IV Styler eller et Canon PowerShot G7 digitalkamera.

Ønskelisterne er samlet her i disse tre guides.