Gavekortet er juleønske nummer 1

Pressemeddelelse   •   Dec 04, 2017 08:46 CET

Det ønsker danskerne sig til jul Grafik: PriceRunner

De er flade. De er nemme og det er årets julegave ønske.

Gavekortet til shopping eller oplevelser er danskernes mest hotte julegaveønske.

Det viser PriceRunners årlige jule undersøgelse, der er foretaget blandt brugerne af www.pricerunner.dk

3500 brugere har svaret på et spørgeskema og det danner grundlag for den 12. udgave af ”Det ønsker danskerne sig til jul”

Her er hvad kvinder ønsker sig i julegave:

1. Gavekort til shopping
  2. Gavekort til rejser
  3. Tøj
  4. Penge
  5. Mobiltelefon
  6. Smykker
  7. Gavekort til underholdning
  8. Sko
  9. Parfume
  10. Møbler

”Vi vil helst selv bestemme vores gave, og derfor er gavekortet de senere år blevet meget populært som julegave. Vi gør det nemt for gavegiveren, der samtidigt undgår at købe den forkerte gave,” siger Martin Andersen.

Han er direktør for Danmarks største prissammenligningstjeneste PriceRunner, der har mere end 1,6 millioner danskere, der hver måned fast bruger tjenesten til at finde produkter og sammenligne priser.

Her er hvad mænd ønsker sig i julegave:

1. Penge
  2. Værktøj
  3. Mobiltelefon
  4. Gavekort til shopping
  5. Tøj
  6. Gavekort til rejser
  7. TV
  8. Bærbar PC
  9. Sko
  10. Lyd (Hjemmebio,højttalere,hovedtelefoner)

Hos mænd er der flere konkrete ønsker til årets julegave, og det skubber gavekortet lidt ned af ønskelisten.

Ønskelisten afslører, at danskerne som de har gjort et par år mest af alt ønsker sig gavekort eller penge i julegave. En gave, der er nem at finde og ikke mindst simpel at pakke ind, og så betyder sådan en julegave naturligvis også, at gavemodtageren slipper udenom det store bytteræs i dagene efter jul.

”Tilhører du den gruppe, der mener, at kolde kontanter hører sig til fødselsdage og bestemt ikke juleaften, så viser vores juleundersøgelse også, at bløde pakker som tøj og sko også vil falde i god jord til jul,” siger Martin Andersen fra PriceRunner.

Læs mere om juleundersøgelsen her http://www.pricerunner.dk/artikler/jul-2017-mest-populaere-julegaver/

Undersøgelsen

Undersøgelsen er lavet i uge 44, 45 og 46. 3500 brugere har deltaget i undersøgelsen. Den blev gennemført via et spørgeskema, som brugere af www.pricerunner.dk blev spurgt om de ville svare på. Alle deltagere er over 18 år.