Genvej til det rigtige fastelavnskostume

Pressemeddelelse   •   Feb 07, 2017 09:08 CET

Collage med produktfotos af de populære kostumer Grafik: PriceRunner

Spiderman?

Disney prinsesse?

Pirat?

Februar er fastelavns måned, og drenge og piger i børnehaver, skoler, SFO’er og foreninger skal slå katten af tønden og kåre årets kattekonger og kattedronninger.

Men hvad skal ungerne klædes ud som?

Mere end 70 forskellige butikker i Danmark sælger kostumer til børn, og det gør det på en gang nemmere men også mere uoverskueligt at finde det rigtige kostume til den rigtige pris til datteren eller sønnike.

PriceRunner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste, og her kan forbrugerne nu med få klik finde frem til det store udbud af kostumer til børn til fastelavn. Det er naturligvis også muligt at finde kostumer til voksne, der gerne vil deltage i fastelavns løjerne.

”Vi har samlet mere end 15.000 forskellige kostumer fra de mere end 70 butikker, der sælger kostumer til udklædning,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

Dermed er PriceRunner lige nu nettets største udstillingsvindue med udklædnings kostumer til fastelavn.

Priserne på de enkelte kostumer varierer meget, og det er en ekstra grund til at tage en tur forbi PriceRunner og tjekke prisen inden den endelige beslutning bliver taget.

”Der kan nemt være en forskel i prisen mellem dyreste og billigste butik på mere end 30 procent, og det er altså for mange penge at betale for meget, ” siger Martin Andersen fra PriceRunner.

Det mest populære kostume lige nu ifølge de søgninger brugerne af www.pricerunner.dk har gennemført – er Paw Patrol chase figuren til drenge. Her koster kostumet 350 kroner i den dyreste butik, mens det koster 250 kroner i billigste butik. Det er en besparelse på 29 procent ved at købe kostumet i billigste butik.

De 10 mest populære kostumer lige nu er

1. Paw Patrol
  2. Pippi
  3. Disney prinsesse
  4. Darth Vader
  5. Rebel Stormtrooper – Star Wars
  6. Brandmand
  7. Supergirl
  8. Fisken Nemo
  9. Batman
  10. Peter Pedal

Butikkerne leverer hurtigt, og derfor er der ingen grund til at gå i panik endnu. De fleste butikker har hurtig levering og alle de populære kostumer er på lager.

Ingen fastelavn uden en tønde

Fastelavnstønder kan også købes online, og PriceRunner har lavet en oversigt over alle fastelavnstønder, der kan købes online. Tønderne koster alt lige fra 40 kroner for en pap-tønde til 479 kroner for en stor og kraftig trætønde.

Brug denne oversigt – og det er lidt nemmere at finde den rigtige fastelavnstønde.

Genveje til perfekt fastelavn:

Fastelavnskostumer til børn

Oversigt over typer af populære kostumer

Alt tilbehør til en god fastelavn