Nyt badeværelse: Sådan sparer du nemt tusindvis af kroner

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2017 07:00 CEST

Hvis du står overfor at skulle købe nyt toilet, håndvask eller armaturer til dit badeværelse – så er her et godt tip:

Se dig godt for inden du køber – sammenlign priser på nettet og dermed kan du spare mange penge.

En aktuel prisanalyse viser markant store prisforskelle mellem identiske produkter, og dermed er der grundlag for at du som forbruger kan spare mange penge på at handle i den billigste butik efter en prissammenligning på www.pricerunner.dk

”Jeg er overrasket over hvor meget der er at spare ved at sammenligne priserne på VVS produkter. Vores prisanalyse viser, at du som forbruger ofte kan spare mere end 60 procent ved at købe det ønskede produkt i den billigste butik,” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks førende prissammenligningstjeneste med mere end 1,5 millioner danskere, der hver måned sammenligner priser. Tjenesten har eksisteret siden 2000.

Alle butikker og produkter er med i prissammenligningen, og det er altid den billigste pris., forbrugerne får vist først.

”Der er mange butikker på nettet, der sælger VVS produkter som toiletter og armaturer. Det giver stor konkurrence og lave priser. Alligevel er det overraskende, at der er så markant stor forskel i prisen på identiske produkter, ”siger Martin Andersen.

Døm selv. Den populære håndvask til badeværelset Duravit Vero koster 1479 kroner i den billigste butik, mens prisen ryger helt op på 2485 kroner i den dyreste butik. Det er en prisforskel på 1006 kroner, og du kan spare 68 procent på prisen ved at købe håndvasken i den billigste butik.

PriceRunner har gennemført en prissammenligning på VVS produkter, hvor vi har hentet priser på de mest populære VVS produkter, som brugerne af PriceRunner søger priser på.

• Toilet: Ifö Sign – spar 694 kroner
  • Toiletsæde til Ifö Sign: spar 444 kroner
  • Håndvask: Duravit Vero – spar 1006 kroner
  • Håndvask armatur: Damixa Space krom – spar 335 kroner
  • Brusearmatur: Damixa Termixa Zero – spar 356 kroner
  • Hans Grohe Rainshower brusesæt – spar 904 kroner

En beregning viser, at der i gennemsnit kan spares lige under 50 procent ved at købe de identiske produkter til den billigste pris fremfor den dyreste.

”Den samlede besparelse på dit nye badeværelse er knapt 3200 kroner, hvis du efter at have sammenlignet priser køber dit nye badeværelsesudstyr, hvor det er billigst, ”siger Martin Andersen.

PriceRunner anbefaler forbrugerne, at sammenligne priser på www.pricerunner.dk inden man køber VVS produkter, da der er store prisforskelle på identiske produkter.

Samtidigt henviser mange VVS butikker ofte til "vejledende udsalgspriser" på deres hjemmesider og kan derigennem give forbrugerne indtryk af en stor besparelse i den pågældende butik selvom varen kan købes til en lavere pris i en anden butik. Hvis forbrugeren i stedet sammenligner priser på www.pricerunner.dk får de et reelt grundlag til at vurdere varens pris i butikken.

På PriceRunner vises de reelle markedspriser, og du kan som forbruger nemt og hurtigt få et overblik over hvor meget du kan spare ved at købe i den billigste butik.

Sådan gjorde vi:

Priser er indhentet via søgning på http://www.pricerunner.dk/t/1434/sammenlign-VVS-priser i uge 22, og der tages forbehold for prisændringer efter prisdata er indsamlet.