Onlinehandel er gået på køl

Pressemeddelelse   •   Jul 27, 2018 11:52 CEST

Danskerne har fået nok af hedebølgen med temperaturer over 30 grader. De vil køles ned, når de er indendøre i de overophedede kontorer, lejligheder eller huse.

Normalt for årstiden søger vi efter mobiltelefoner og computere til skolestarten, men online handlen er gået på køl, og danskerne søger i ekstrem grad efter produkter, der kan køle dem ned og sænke temperaturen indenfor.

Det viser en aktuel opgørelse over de mest søgte produkter på PriceRunner.dk, der er Danmarks største produkt- og prissammenligningstjeneste.

16 produkter på Top 20 listen over mest søgte produkter er ventilatorer, luftkølere eller udendørs swimmingpools.

”Det er helt ekstremt og forbrugernes søgen efter kulde har vendt onlinehandlen helt på hovedet. Danskerne har fået varmechok og skal bare køles af,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

Her er Top 20 listen over de mest populære og søgte produkter 26. juli 2018

18. Intex Easy Pool Set Ø3.66m
  19. Honeywell HO-1100RE
  20. Dyson AM09

Varmen har sat sit præg på onlinehandlen, og de normalt meget populære produktkategorier som plæneklippere, grill og værktøj er nærmest blevet halveret i søgningerne fra købelystne forbrugere. I stedet er det ventilatorer, luftkølere, aircondition, have pools, udendørs spabade og alt, der kan give skygge eller køle, som forbrugerne i meget stort omfang har søgt efter denne tropelignende sommer.

Det er bordventilatorer, der er det store hit blandt varmeplagede danskere. Men også de dyrere og noget større mobile luftkølere er et hit.

”Butikkerne er begyndt at melde udsolgt. Vi kan i vores produktdata fra butikkerne se, at mange butikker melder at ventilatorer og luftkølere ikke længere er på lager, ” siger Martin Andersen.

Her er to gode genveje til at blive kølet ned i sommervarmen.