Populære pulsure med stor prisforskelle

Pressemeddelelse   •   Jan 18, 2017 15:14 CET

Det gælder om at holde styr på tiden, når man løber. Hold også øje med prisen...

50 procent eller mere.

Så meget kan du ved hjælp af få klik på prissammenligningssiden PriceRunner spare på dit nye pulsur. Ofte er besparelsen på mere end 1000 kroner ved køb af et pulsur.

Pulsure er populære som aldrig før, og derfor har Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste PriceRunner analyseret priserne på de mest populære mærker.

”Vores pris analyse afslører meget store prisforskelle på identiske pulsure. Vi kan som eksempel nævne det testvindende Garmin Forerunner 235, hvor der er en prisforskel mellem dyreste og billigste butik på 1105 kroner svarende til 62 procent,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner i Danmark.

Billedet er det sammen i resten af den omfattende prisanalyse, som PriceRunner har gennemført i uge 2 i 2017. Det anerkendte testsite Bedst-i-test gennemførte i 2016 en meget grundig og omfattende test af pulsure, og det er med udgangspunkt i denne test, at PriceRunner har lavet pris analysen.

Alle pulsure i testen er blevet pristjekket via www.pricerunner.dk og prisanalysen kan hentes her

Største prisforskel i kroner blandt de undersøgte ure er på 1847 kroner for det samme pulsur, mens den største prisforskel i procent mellem dyreste og billigste ur er på hele 130 procent.

”Det er voldsomt store prisforskelle på identiske produkter. Det understreger tydeligt, at vi her har at gøre med et marked, hvor det er meget vigtigt, at du som forbruger sammenligner priser inden du handler. Ellers risikerer du meget nemt at betale en stor overpris,” siger Martin Andersen fra PriceRunner.