PricerRunner bedst i kvalitetstjek af prissammenligningstjenester

Pressemeddelelse   •   Okt 31, 2018 12:57 CET

Direktør Martin Andersen, PriceRunner Foto: Ingrid Riis

PriceRunner er i konkurrence med 8 andre prisportaler i Danmark blevet kvalitetstjekket af Forbrugerrådet Tænk med et klart resultat: PriceRunner er Danmarks bedste prissammenligningstjeneste til at finde produkter og priser.

”Vi er stolte over resultatet. Det er vigtigt for os, at forbrugerne altid kan finde de bedste priser hver gang de søger på produkter på PriceRunner, ” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner i Danmark.

PriceRunner er i forvejen Danmarks største prissammenligningstjeneste med produkter fra mere end 7000 butikker, som forbrugerne gratis kan sammenligne såvel priser som produkter på.

Forbrugerrådet Tænk har lavet et kvalitetstjek af ni prisportaler ved at søge på seks forskellige topmodeller af produkter inden for hvidevarer og elektronik.

Tænks tjek, viser at der er stor forskel på, hvor mange forhandlere prisportalerne søger hos. PriceRunner er suverænt den prissammenligningstjeneste herhjemme, der sammenligner priser hos flest butikker.

I tjekket var det kun PriceRunner og Google Shopping, der kunne finde priser på samtlige seks produkter, Tænk ledte efter priser på.

Klarede tjekket bedst

PriceRunner havde alle produkter og ifølge Tænks kvalitetstjek 16. oktober i år havde PriceRunner den billigste pris på fem ud af seks produkter.

”Den sjette pris var ikke korrekt, og det er vi meget ærgerlig over. Det skyldes en fejl fra den pågældende butik, der havde glemt at opdatere prisen i deres prisfeed, som de sender automatisk til os. Det gav en forkert pris i oversigten, men prisen var rigtig når forbrugeren klikkede ud til butikken, ”siger Martin Andersen.

Altid billigste pris først

PriceRunner blev etableret i 1999 og er i dag aktiv i flere lande, hvor Danmark og Sverige er de største.

”PriceRunner bruger hver dag mange ressourcer på at flest mulige butikker er med i vores prissammenligninger. Det er vigtigt for os at kunne tilbyde forbrugerne den bedste sammenligning af såvel pris som produkt. Vi viser altid billigste pris først og alle priser bliver opdateret op til flere gange i døgnet,” siger Martin Andersen.

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,3 millioner produkter.

Vi sammenligner priser fra mere end 7.000 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i.

Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 117 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.