Sådan bliver du bedst og billigst klar til PlayStation VR

Pressemeddelelse   •   Okt 12, 2016 13:15 CEST

PlayStation VR Foto: Sony

Torsdag er VR dag….Virtual Reality rykker for alvor ind i din stue.

Sony’s store milliardsatsning på den nye PlayStation VR kommer i butikkerne – og det bliver muligt at spille PlayStation på en helt ny og meget virkelighedstro måde.

Forhåndsinteressen er enorm, og allerede før salget sættes i gang kan en lang række butikker melde udsolgt. Interesserede køber har i stort tal forudbestilt PlayStation VR, og ikke alle butikker forventer at kunne klare efterspørgslen når salget gives frit torsdag.

Power, Elgiganten og Coolshop har oplevet en kolossal forhåndsinteresse og har modtaget mange forudbestillinger. Power oplyser til PriceRunner, at første levering af VR Briller er i meget begrænset antal, De morgenfriske kunder vil få VR brillen med hjem og efterfølgerne kunder kan reservere produktet og afhente ved næste levering fra Sony på et ikke nærmere fastlagt tidspunkt i november.

Ifølge Elgiganten har de ”nok” på lager i deres butikker, og der er ingen tvivl om der vil stå VR hungrende spillere i kø, når butikker åbner torsdag.

”Vi kan se på søgningerne på PriceRunner.dk, at alle PlayStation produkter med det nye VR udstyr i spidsen, oplever en stor stigning i interessen fra forbrugerne. Der er ingen tvivl om, at det bliver en af efterårets store hits, ” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner. PriceRunnner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste.

Prisen bliver på 3799 kroner for selve VR brillerne, men der skal mere udstyr til før du kan komme i gang med Virtual Reality på din PlayStation 4 konsol.

Først og fremmest er det nødvendigt med et PlayStation Kamera, der sælges separat. Kameraet er obligatorisk for at bruge PlayStation VR – ellers kan dine bevægelser foran tv-skærmen ikke blive fulgt.

PS VR kameraet koster mellem knap 500 kroner til 799 kroner. Her er det en god ide at sammenligne priser inden du køber, da der er penge at spare ved at købe i billigste butik.

Det er ikke kun på prisen, at PlayStation VR adskiller sig fra sine store konkurrenter Oculus Rift og HTC Vive, der koster henholdsvis 5.200 og 7.300 kroner.

I modsætning til de to konkurrerende VR-headset, der skal kobles til en PC med høj ydeevne, skal PlayStation VR alene kobles til spillekonsollen PlayStation 4. En spillekonsol, som mange allerede har derhjemme. Hvis ikke så koster den 2160 kroner i billigste butik. Tjek priserne her og se hvor meget du kan spare ved at købe i den billigste butik.

Hvad skal jeg købe?

Har du i forvejen en PlayStation 4 som spillekonsol, skal du derfor ”kun” købe et PlayStation Kamera samt PlayStation Move Motion Controllers for at få glæde af Virtual Reality hjemme i stuen eller på værelset.

Dermed bliver Sonys PS VR-headset noget dyrere sammenlignet med den oprindelige pris, der hedder 3.799 kroner. Regn derfor med at måtte lægge henholdsvis 500 kroner for et PlayStation Kamera og 700 kroner for to PlayStation Move Motion Controllers – altså kommer PlayStation VR samlet til at koste: 5.000 kroner.

Fakta:

Disse spil kan spilles med PlayStation VR:

• Batman: Arkham VR
  • Rigs: Mechanized Combat League
  • PlayStation VR Worlds
  • Battlezone
  • Until Dawn: Rush of Blood
  • DriveClub VR
  • EVE: Valkyrie
  • Here They Lie
  • Hustle Kings VR
  • Tumble VR
  • Super Stardust Ultra VR
  • Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration

Der er flere VR spil på vej i løbet af de kommende måneder. Blandt andet kommer der VR udgaver af Call of Duty: Infinite Warfare , Eagle Flight, Final Fantasy XV og Star Trek: Bridge Crew

Men hvad med FIFA 17 og andre PS4-spil?

Det er ikke muligt at spille og opleve eksempelvis FIFA 17 i Virtual Reality. VR-brillerne kan blot erstatte tv-skærmen, som du ellers spiller nogle af dine PS4-spil på.

PriceRunner.dk er Danmarks største pris og produkt sammenligningsside. Hos PriceRunner.dk kan forbrugerne sammenligne produkter indenfor stort se alle kategorier. Alt lige fra TV, Computere, Hvidevare, Tøj, Sko og meget mere.

Det unikke ved PriceRunner.dk er at vi lister alle butikker - både dem der betaler og dem der ikke betaler. Du finder også priser fra traditionelle butikker som Coop, Skousen, Elgiganten, Bilka osv.

PDF-dokument Word-dokument