Sådan klarer du det iskolde vintervejr

Pressemeddelelse   •   Feb 22, 2018 08:22 CET

Meteorologerne skruer gevaldigt ned for temperaturen i den kommende tid. Temperaturen dykker ned til minus 10 graders frost og vinden frisker op.

Det bliver bidende koldt og koldere end vi har haft det længe her i Danmark.

Det har sat gang i søgningerne på nettet efter ”varme”.

Støvler, tøj, jakker og i det hele taget alt, der skal til for at holde varmen på en iskold dag, bliver der søgt efter i disse dage.

PriceRunner er Danmarks største produkt- og prissammenligningstjeneste med mere end 1,6 millioner danskere, der bruger tjenesten til at søge efter produkter og priser. Vi har set nærmere på hvilke vinterprodukter, der er i høj kurs for tiden, når det handler om tøj og støvler til voksne og børn.

”Vores søgedata viser, at støvler af mærket Sorel er meget populære hos både voksne og børn, når det er koldt, ”siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

En prisanalyse af de mest populære Sorel støvler til børn og voksne viser, at der er en del penge at spare ved at sammenligne prisen, før man køber støvlerne. Blandt de priser, som PriceRunner har registreret kan det samme par støvler godt koste det dobbelte i den dyreste butik sammenlignet med den billigste.

Et priseksempel på et af de mest populære støvler til kvinder er Sorel Tivoli II Black.

De koster i billigste butik 868 kroner inklusiv fragt mens de koster 1199 kroner i den dyreste butik. Det giver en besparelse på 28 procent hvis du vælger at købe i den billigste butik.

”I gennemsnit er der som regel 30 procent at spare alene ved at lave en prissammenligning af det enkelte produkt. Besparelsen kan i mange tilfælde være større, ” siger Martin Andersen.

Her er vores forslag til vinterudrustning til børn:

Sorel støvler

Didrikssons flyverdragt

Didrikssons vanter

Hue

Til de voksne findes der også en masse varmt tøj, og for dem, der ikke kan få det varmt nok, når de er ude i det iskolde vejr, var det måske en ide med indlagt varme i tøjet.

For det findes naturligvis.

”Det er en varmevest med indlagte varmeelementer, der drives af et batteri. Prisen er mellem 1200 og 1500 kroner afhængig af hvor den købes.,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.