Skolestart: Sådan sparer du nemt penge

Pressemeddelelse   •   Aug 09, 2017 07:30 CEST

Første skoledag nærmer sig og det samme gør købet af den første skoletaske også.

Skolestarten kan nemt blive en dyr omgang, men gennem et par enkle råd og lidt omtanke kan skolestarten gøres billigere end de fleste tror.

”Der kan nemt spares 30 procent på prisen, når den nye skoletaske anskaffes. Alt hvad du skal gøre er at sammenligne prisen og købe tasken i den billigste butik,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste med mere end 1,5 millioner danskere der hver måned fast bruger den populære prissammenligningstjeneste. På Pricerunner.dk er det muligt at sammenligne priser på stort set alt, og alle butikker, der sælger produkterne er med i prissammenligningen.

En aktuel prissammenligning fra 7. august 2017 på www.pricerunner.dk af de 10 mest populære skoletasker til de nye skolebørn, viser at der nemt kan spares op imod 30 procent på prisen ved at købe den ønskede skoletaske til den billigste pris.

”Taskerne er identiske, men priserne varierer utroligt meget og det er ikke usædvanligt at samme skoletaske kan have en prisforskel på op til 200 kroner, ” siger Martin Andersen fra PriceRunner.

Et eksempel på den store prisforskel er den meget populære Lego City fire skoletaske. Den koster i dyreste butik 799 kroner inklusiv levering, hvis den købes online. Samme taske koster 399 kroner i den billigste butik, og dermed 400 kroner billigere.

”Derfor er vores råd til alle forældre, der skal købe skoleudstyr til deres børn, at de starter med at sammenligne priser inden de køber. Det kan de spare mange penge på, ” lyder opfordringen fra Martin Andersen på PriceRunner.

Aktuelt kan der sammenlignes priser på mere end 2300 forskellige skoletasker på http://www.pricerunner.dk/cl/1196/Tasker?attr_55172296=60128451

De ti mest populære skoletasker lige nu på PriceRunner er

1.Jeva Square

2.Lego Ninjago