Spar penge på inde hygge

Pressemeddelelse   •   Feb 13, 2017 10:25 CET

Brætspil er populære som aldrig før. Foto: Pixabay

Spil og brætspil er populære som aldrig før. Det har fået antallet af butikker, der sælger spil til at vokse betydeligt.

En prisanalyse af brætspilsmarkedet viser et marked med mange butikker og store forskelle i priserne.

Analysen er gennemført af PriceRunner i uge 5 2017 og den afslører, at der er mange penge at spare ved at købe dit næste brætspil i den billigste butik.

I gennemsnit er der 39 procent at spare for forbrugeren ved at vælge at købe brætspillet i den billigste butik.

”Der er store besparelser for forbrugeren ved at sammenligne prisen på det konkrete brætspil. Vi ser prisforskelle på det samme spil på op til 136 procent, og det er usædvanligt meget,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugetjeneste, og her kan forbrugerne nemt sammenligne priserne på brætspil. Det sker via dette link http://www.pricerunner.dk/cl/613/Braetspil , hvor alle aktuelle priser på brætspil kan sammenlignes.

Et aktuelt eksempel er det meget populære spil Hint fra Bezzerwizzer. Det koster 325 kroner inklusiv fragt i den billigste butik Happygames.dk, men det koster 449 kroner i den dyreste butik Coolshop.dk. Det giver en prisforskel på 38 procent mellem dyreste og billigste pris. Forbrugeren sparer altså 28 procent eller 124 kroner ved at vælge den billigste butik.

”Billedet er det samme i vores prisanalyse. Der er store prisforskelle på alle de populære spil, og du kan som forbruger spare mange penge på dit spilkøb, hvis du sammenligner prisen først, ” siger Martin Andersen.

Her kan du se hvor meget kan spare på de TI mest populære brætspil:

1. Bezzerwizzer Hint 38 procent
  2. Det Dårlige Selskab 23 procent