Spar stort når du køber fitness udstyr

Pressemeddelelse   •   Jan 16, 2017 14:09 CET

Danskerne søger efter trænings udstyr online

Danskerne vil i bedre form, og hvis det ikke lige er træningscentret der trækker – så er der flere og flere, der laver deres eget lille fitnesscenter derhjemme.

Det afslører søgedata fra Danmarks største prissammenligningstjeneste PriceRunner.

”Vi kan virkelig se, at mange danskere sætter handling bag ordene. De vil i bedre form her i januar, ” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

Men det er ikke alle der tager turen ned i det lokale fitnesscenter. De bliver hjemme i deres eget private center.

En aktuel opgørelse foretaget i uge 2 viser, at yogamåtter, håndvægte og motionscykler er blandt det mest populære træningsudstyr, som danskerne er i gang med at anskaffe sig her i starten af 2017.

TOP listen over det mest populære træningsudstyr lige NU:

1. Yogamåtte
  2. Håndvægte
  3. Motionscykel
  4. Træningsmåtte
  5. Balancebræt
  6. Ankelvægte
  7. Pull up bar
  8. Dørribbe
  9. Ribbe
  10. Suspension træner
  11. Vægtvest
  12. Sofacykel
  13. Løbebånd
  14. Crosstrainer

Vi søger på træningsudstyr som aldrig før – og her i januar topper søgningerne på alskens udstyr til ”hjemme træningscenteret”.

Mandag 2. januar var dagen, hvor nytårsforsættet skulle omgøres til handling. Det afslører antallet af søgninger på træningsudstyr på www.pricerunner.dk.

Her begyndte danskernes store interesse for at finde den rigtige crosstrainer eller håndvægte til den rette pris. Den store interesse er fortsat siden og PriceRunner forventer, at det høje antal søgninger fortsætter resten af januar. Antallet af søgninger på træningsudstyr ligger i januar dobbelt så højt som resten af året.

”Det er god grund til at søge priser på træningsudstyr, da der er store og markante forskelle i priserne på nogenlunde de samme produkter, ” siger Martin Andersen.

Lav dit efter træningscenter

Et aktuelt pristjek på en række af de mest søgte og populære udstyr viser prisforskelle på op imod 75 procent. Der kan nemt spares 40 procent på prisen bare ved at sammenligne prisen og købe det ønskede fitness produkt i billigste butik.

”Prisforskellen på dyreste og billigste produkt er usædvanligt store indenfor træningsudstyr, og derfor opfordrer vi forbrugerne til at sammenligne priserne inden de handler. Alt andet kan ikke betale sig,” siger Martin Andersen fra PriceRunner.

Et eksempel på den store prisforskel er på et af de meget populære løbebånd af mærket Titan. Det koster 16.498 kroner i billigste butik mens det koster 24.999 kroner i dyreste butik. Det er prisforskel på 51 procent eller lidt mere end dobbelt så dyrt i den dyreste butik.

Her kan du se hvilket træningsudstyr der lige nu er det mest populære på PriceRunner samt finde de bedste priser.