Store prisforskelle på populære aktivitetsmålere

Pressemeddelelse   •   Aug 23, 2018 07:09 CEST

Alt skal måles, når vi er aktive. Det har gjort de såkaldte aktivitetsmålere som pulsure, sportsure og aktivitetsarmbånd til nogle af tidens mest søgte produkter på PriceRunner.

”Danskerne er klart blevet bidt af at måle, hvor aktive de er i løbet af dagen og hvordan de sover. Aktivitetsmålere er blevet vildt populære, og det ser vi tydeligt på den kraftige stigning, der har været hos forbrugerne i søgningen efter produkter og priser på PriceRunner, ” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks største produkt og prissammenligningstjeneste med mere end 1,6 millioner danskere, der fast bruger tjenesten til at finde det rigtige produkt til den bedste pris.

Det mest søgte aktivitetsmåler Gamin Vivoactive 3 er på blot 24 timer sprunget fra 19.pladsen til 4. pladsen over de mest søgte produkter overhovedet på www.pricerunner.dk

Store prisforskelle

Aktivitetsmålere findes i mange forskellige versioner. Det kan være som sportsur med indbygget pulsmåler, som armbånd eller smartwatch.

Produkterne sælges i mange danske og internationale onlinebutikker, og fælles for dem alle er at der er meget store prisforskelle mellem dyreste og billigste butik. Der er prisforskelle på mere end 100 procent på identiske aktivitetsmålere, og derfor er det en god ide for forbrugerne at sammenligne priser inden de handler.

”Vi oplever, at der er usædvanligt store prisforskelle på identiske aktivitetsmålere, og det er i en størrelsesorden som er ret vildt. Derfor er det vigtigere end nogensinde før at huske at sammenligne priser inden du køber, ”siger Martin Andersen.

Tidens mest populære aktivitetsmåler er Garmin Vivoactive 3, og her er laveste pris 1777 kroner mens højeste pris for det samme ur er på 3945 kroner. Det betyder, at du som forbruger kan spare 55 procent eller 2168 kroner ved at købe aktivitetsmåleren i den billigste butik.

I gennemsnit kan forbrugerne spare 47 procent ved at sammenligne priser og købe deres nye aktivitetsmåler i den billigste butik fremfor den dyreste butik.