Udsigt til kæmpestor Black Friday i Danmark

Pressemeddelelse   •   Aug 22, 2017 15:09 CEST

Black Friday i Danmark er 24. november 2017

Black Friday 24. november 2017 bliver en kæmpestor udsalgs dag, der vil slå alle rekorder. Både online og offline vil danskernes nye foretrukne udsalgs døgn sætte en historisk rekord.

PriceRunners direktør i Danmark Martin Andersen er meget klar i mælet om den kommende Black Friday i Danmark.

”Det bliver stort og vildt,” siger Martin Andersen.

PriceRunner er Danmarks største og mest brugte prissammenligningstjeneste med mere end 1,5 millioner danskere, der hver måned sammenligner priser og søger på produkter, før de handler.

Butikkerne vil have masser af Black Friday tilbud I Danmark med rabatter på mere end 50 procent. Det er både online butikker og de fysiske butikker, der sætterne priserne ned denne ene dag om året.

Black Friday I Danmark satte forrige år en massiv rekord. I løbet af Black Friday døgnet blev der handlet for lidt over 2 milliarder kroner på dankortet. Dertil skal lægges alle de kontante handler.

”Vi har set en kolossal vækst i omsætningen de seneste år på Black Friday. Både i online butikkerne, men så sandelig også i de klassiske detail butikker rundt om i de danske byer. Den vækst vil fortsætte i år,” siger Martin Andersen.

Black Friday stammer fra USA, hvor det i årevis har været en stor udsalgs dag, hvor alle butikker sætter priserne markant ned på fredagen efter Thanksgiving. I Danmark har butikkerne taget ideen op for få år siden, og de seneste to år er Black Friday i Danmark vokset enormt og er blevet til den største shopping dag overhovedet.

”Black Friday er på vej til at blive mere end bare et udsalgs døgn. I USA så vi tidligere i år, at butikkerne er begyndt at holde Black Friday udsalg på andre dage end den normale fredag i november. Fordi det nu er blevet til indbegrebet af en rigtig udsalgs dag med store rabatter,” siger Martin Andersen fra PriceRunner.

PriceRunner samler alle butikker med Black Friday tilbud på en specialside, hvor forbrugerne kan finde alle butikker med Black Friday tilbud i Danmark. Siden giver forbrugerne det store overblik og den nemme genvej til at finde lige netop den butik eller det produkt, de søger efter på Black Friday.

Siden findes på adressen http://www.pricerunner.dk/black-friday/index.html