Udsigt til NY Black Friday rekord

Pressemeddelelse   •   Nov 25, 2016 04:03 CET

Udsigt til ny Black Friday rekord Grafik: PriceRunner

Hvis din sidemand i bussen eller toget er lidt klatøjet her til morgen, så er der en ret god grund. Han eller hun har været på udsalg i nat sammen med en god del af landets befolkning.

Da klokken slog 00.00 gik det løs, og den stærkt omtalte Black Friday gik i gang. Alle butikker afslørede deres Black Friday tilbud, og det gav virkeligt et hårdt tryk på internettet natten til fredag.

”Trafikken var enorm mellem midnat og klokken 1, og det fik nogle af de store sider til enten at være meget langsomme eller gå helt ned i længere perioder. ”siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner. Mere end 215.000 danskere var inde på PriceRunners online tjeneste for at finde priser og butikker til Black Friday.

PriceRunner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste med mere end 1,5 millioner danskere som bruger tjenesten jævnligt.

Først efter den første og meget hektiske time af Black Friday blev foden taget af speederen hos de natlige udsalgs forbrugere, og roen faldt over netbutikkerne. Sådan da, for natten igennem blev der stadig handlet i mange butikker.

Trafikken var usædvanlig høj i de første timer af Black Friday. På PriceRunner var trafikken 10 gange højere end normalt – og 2 gange højere end sidste år, hvor Black Friday blev den største handelsdag i historien med en Dankort omsætning på knap 2 milliarder kroner.

”Der er ingen tvivl om at den rekord bliver slået i dag. Vi så i nat at butikkernes kø tilbud på de populære iPhones og PlayStations blev flået ned af hylderne og var udsolgt på få minutter selvom der faktisk var en del af dem til salg,” siger Martin Andersen, der natten igennem har fulgt udviklingen i Black Friday handlen.

Det er PriceRunners vurdering, at Black Friday 2016 bliver en rekord handelsdag med glødende dankort og usædvanlig stor travlhed i butikkerne hele dagen. Både online og ude i den virkelige verden.

Der er rekordmange butikker med i år, og ved midnat havde 500 butikker og butikskæder registreret sig på den særlige Black Friday side, som PriceRunner har udviklet for at give overblik for forbrugerne.

Rabatterne varierer meget fra rigtig gode tilbud til mindre gode tilbud.

”Vi har gået de fleste større butikker igennem her i løbet af natten, og rabatterne svinger mellem 10 til 50 procent.

Der er mange gode tilbud at hente, men der er også en del tilbud, hvor forbrugerne skal se sig godt for, da der ikke er penge at spare, ” siger Martin Andersen.