Udsigt til vild Black Friday

Pressemeddelelse   •   Okt 25, 2016 08:44 CEST

Nu er der kun 1 måned til Black Friday, og butikkerne står i kø for at være med på årets helt store udsalgsdag.

Black Friday 25 november 2016 tegner med stor sikkerhed til endnu engang at blive den dag, hvor nethandlen i Danmark går shop-amok og flere netbutikker bliver tvunget i knæ og går i sort. Helt bogstaveligt talt fordi antallet af online kunder får butikkernes servere til at gå ned.

”Vi forventer, at Black Friday slår alle rekorder, og dagen vil blive den største shopping dag nogensinde, ” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner. PriceRunner er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste.

PriceRunner forventer, at minimum 500.000 danskere vil kigge forbi www.PriceRunner.dk denne dag. Trafikken topper mellem midnat og 01.00 lige når Black Friday går i gang. Det er en stigning på 50% siden Black Friday forrige år.

Det er både online og fysiske butikker, der er stået på Black Friday toget, der i år virkelig buldrer derudaf i ekspresfart.

Sidste år var trafikken på PriceRunners servere enorm med mere end en fordobling af antallet af prissøgninger i forhold til Black Friday året forinden. Samlet var Black Friday den allerstørste handelsdag på nettet i 2015.

Forbrugerne købte ind for næsten 1,98 milliarder med Dankort og slog dermed alle tidligere rekordomsætninger med Dankort på en enkelt dag.

”Når Black Friday døgnet er overstået har mere end 500.000 danskere været forbi PriceRunner i jagten på de helt skarpe tilbud, og der bliver virkelig pres på den dag, ” siger Martin Andersen.

PriceRunner er klar med en omfattende service til alle forbrugerne, hvor de dagen igennem kan få overblik over hvilke butikker, der har Black Friday tilbud samt hvor de kan finde de bedste priser.

Find oversigt her http://www.pricerunner.dk/black-friday/index.html

Det er især de store elektronik butikker og mange tøjbutikker, der satser stort i år, viser en foreløbig opgørelse over butikker, der allerede nu har meldt sig klar til Black Friday.

”Black Friday bliver endnu større i år end sidste år. Interessen fra forbrugerne og butikkerne er enorm efter den store succes sidste år,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner.

Elektronisk udstyr i alle varianter er fortsat det foretrukne bytte i tilbudsjagten, men i år er det især tøj og sko, der bliver jagtet. Især vil de yngre kvinder have gode tilbud på tøj og sko.

”Det er tydeligt, at Black Friday er blevet danskernes nye og store udsalgsdag, hvor vi vil have rigtigt gode rabatter. Mere end 80 procent af forbrugerne, der har deltaget i vores undersøgelse forventer rabatter på 40 procent eller mere, ” siger Martin Andersen.

Her er top 10 listen over de produkter, som især de yngre forbrugere vil gå på jagt efter Black Friday.

1. Elektronik – generelt
  2. Tøj
  3. Mobiltelefoner
  4. TV
  5. Sko
  6. Bærbar PC
  7. Højttalere
  8. Apple produkter
  9. PC skærm
  10. Headset

Black Friday er et amerikansk udsalgsfænomen, hvor butikkerne sætter en lang række varer til salg til meget lave priser i 24 timer. Black Friday kom til Danmark i 2010 – og fik i 2013 det helt store gennembrud, hvor alle de store butikker for alvor kastede sig ind i kampen. Udsalget er både online og i de fysiske butikker.

I 2015 blev Black Friday til den største enkeltstående handelsdag i Danmark.

Black Friday er i USA dagen efter Thanksgiving, hvor Black Friday i modsætning til i Danmark kun foregår i de fysiske butikker, der har store rabatter og prisnedsættelser.

PriceRunner.dk er Danmarks største pris og produkt sammenligningsside. Hos PriceRunner.dk kan forbrugerne sammenligne produkter indenfor stort se alle kategorier. Alt lige fra TV, Computere, Hvidevare, Tøj, Sko og meget mere.

Det unikke ved PriceRunner.dk er at vi lister alle butikker - både dem der betaler og dem der ikke betaler. Du finder også priser fra traditionelle butikker som Coop, Skousen, Elgiganten, Bilka osv.