Imponerende vækstvirksomhed vinder Årets Ejerleder 2016 i Vestjylland

Ejerlederen bag Alpha Offshore Service, Mikkel Jensby Lund, har i dag modtaget prisen som Årets Ejerleder 2016 i Vestjylland. Han har skabt en imponerende vækst på det, der i begyndelsen blot var en god idé. Han fik overrakt prisen på en velbesøgt kåring hos PwC i Herning.

Alpha Offshore Service blev etableret i 2007 af Mikkel Jensby Lund med 13 års erfaring som Maskinmester ved DFDS. Virksomheden tilbyder service og vedligehold af vindmøller onshore og offshore primært i Nordeuropa. Ejerlederen selv havde ingen kendskab til branchen, men derimod en drivkraft og lyst, som – sammen med en stærk forretningsmodel – har skabt den succesvirksomhed, som Alpha Offshore Service er i dag.

”Det er en stor fornøjelse at overrække prisen til en ejerleder som Mikkel Jensby Lund, som virkelig har udviklet sig, og via gåpåmod og drivkraft er nået hertil i dag. Han er en fremragende leder, som har haft stor succes på et i første omgang ukendt område,” udtaler Henning Jager Neldeberg, partner hos PwC i Herning, og fortsætter:

”Virksomheden har haft en flot vækst på grund af Mikkels økonomiske sans, og fordi han selv arbejdede i marken som tekniker og supervisor de første seks år, hvilket har givet et dybdegående kendskab til industrien og mulige udfordringer. Den flotte vækst skyldes også i høj grad den stigende efterspørgsel samt en god daglige ledelse. Virksomheden har yderligere lavet vækstfremmende tiltag på globalt plan og har en klar vækstplan for fremtiden.”

En sand iværksætter
Mikkel Jensby Lund så et klart potentielt forretningsområde, efterhånden som der kom flere offshore projekter, og hans forretningsidé udviklede sig hurtigt til handling.

”Her er en virksomhed, som i den grad fortsætter sin imponerende vækst. Vi har kun set toppen af isbjerget af de vækstfremmende tiltag. Mikkel Jensby Lund startede fra bunden og har i dag en virksomhed med mere end 130 ansatte, og en omsætning og indtjening, der er flerdoblet siden etableringen,” fortæller Jan Bisbo, centerdirektør hos Nykredit i Herning, og fortsætter:

”Han er en ægte iværksætter og går forrest for at løse sine kunders udfordringer og dermed udvikle nye services. Mikkel fortjener i den grad titlen som Årets Ejerleder 2016 i Vestjylland.”

Hos Dansk Erhverv ser de også Mikkel Jensby Lund som den ideelle vinder af Årets Ejerleder i Vestjylland og et godt eksempel på, hvordan en idé kan føres ud i livet og bære frugt.

”Mikkel Jensby er præget af et godt købmandskab. Han går forrest i sin virksomhed, hvor han er konstruktiv og løsningsorienteret over for de kunder, som har været med til at skabe den imponerende vækst-virksomhed. Søren Ravn er en velfortjent vinder af Årets Ejerleder 2016 i Vestjylland,” siger Sigurd Schou Madsen, politisk konsulent i Dansk Erhverv.

De stærke konkurrenter
Alpha Offshore Service A/S er ikke den eneste virksomhed i Vestjylland med et flot resultat. De øvrige nominerede var:

Erik Andreæ og Michael Nederby fra BRANDS4KIDS A/S i Herning
Ejerlederne Erik Andreæ og Michael Nederby står i spidsen for BRANDS4KIDS med en vision om at være den fortrukne leverandør og partner af baby- og børnetøj samt tilbehør i Europa. Ejerlederne har en historik sammen inden for tekstil og overtog virksomheden i 2005, som siden da har vokset ved opkøb af nye brands – typisk hvert andet år.

Rolf Tange og Kjeld Østergaard Jensen fra Sealing System A/S i Ansager
Sealing System er etableret af ejerleder Rolf Tange, som nu har partner Kjeld Østergaard Jensen med i virksomheden. De tilbyder totalløsninger inden for pakkeri både i form af semi-automatiske pakkemaskiner samt fuldautomatiske, robotbaserede maskiner. Derudover påtager virksomheden sig hele projektet, fra layout over projektstyring til levering af køreklar installation.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller Pernille Plougheld fra Nykredit på mobil 3045 1006.

Fakta om Alpha Offshore Service A/S
Ejerleder Mikkel Jensby Lund står bag Alpha Offshore Service, som han etablerede i 2007 efter 13 års erfaring som Maskinmester ved DFDS. Virksomheden sørger for service og vedligeholdelse af vindmøller både onshore og offshore primært i Nordeuropa.

Fakta om Årets Ejerleder 2016 og Årets Temapris 2016
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 13. gang. Ved regionskåringerne uddeles i hver region en pris til Årets Ejerleder og en temaprisvinder. Temaprisen uddeles på baggrund af årets tema: Kundefokusering.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 10. november 2016 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Som noget nyt uddeler vi ved landskåringen også en særlig Hæderspris til en ejerleder, som gennem en lang årrække har haft en betydende indflydelse på dansk erhvervsliv og er indbegrebet af, hvad det vil sige at være ejerleder.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Tidligere regionsvindere i Vestjylland
Morten Dalsgaard, der er ejerleder af Westpack A/S (2015), Bloomingwille (2014), EP Tools (2013), Witt Hvidevarer (2012), H2 Logic (2011).

• alpha offshore service
  • årets ejerleder